Jump to content



Butelka

's Photo

Butelka

Joined: 13 Jun 2010
Offline Last Active: Jan 30 2016 21:19
***--

Moje zgłoszenia

    Skybox powodujący błędy

    Posted 4 Oct 2012

    W wersji A6E pojawiają się problemy z poprawnym uruchomieniem symulatora, które rozwiązuje wyłączenie skyboxa. Dalszej diagnozy brak.

    Złączenie logów

    Posted 4 Feb 2011

    Obecnie VBus podczas uruchamiania generuje 2 osobne logi. Według mnie możnaby najpierw uczytelnić nieco błędy w MapLog'u (zamiast "init" i tym podobnych wpisów dać coś więcej mówiącego), a następnie połączyć tworzone logi w jeden, tzn. aby VBus wrzucał linijki z MapLog'u od ładowania poszczególnych rzeczy w odpowiednie miejsca w vblog'u. Co o tym sądzicie?

    Skrypty

    Posted 25 Dec 2010

    Po ostatniej propozycji nt. dźwięku odjazdu, wpadłem na pomysł zaimplementowania w VBusie języka skryptowego. Za jego pomocą możnaby definiować najprzeróżniejsze funkcje wymagane do pełnego realizmu danego dodatku (mapy/busa/obiektu/czegokolwiek innego). Przykładowo:

    Func: on(Time.Hours = Petla.DepartureTime.Hours && Time.Minutes = Petla.DepartureTime.Minutes - 2 && Time.Seconds = Petla.DepartureTime.Seconds) do {
       Var: dzwiek_odjazdu(sound) := Windows.Sound.Get(".\Maps\Lodz\Sounds\odjazd_Petla.wav");
       Sound.StartPlaying(dzwiek_odjazdu,once,noModulation,Bus.Door[2],40);
       };

    (napisane bez wzorowania się na konkretnym języku)
    Powodowałoby:
    Gdy czas VBusa osiągnie wartość dokładnie 2 minuty mniejszą niż czas odjazdu z Pętli:
      Do zmiennej "dzwiek_odjazdu" typu Sound załaduj dźwięk znajdujący się w "folder_Vbusa\Maps\Lodz\Sounds", o nazwie "odjazd_Petla.wav",
      Odtwórz dźwięk załadowany w zmiennej dzwiek_odjazdu, raz (bez powtarzania), bez modulacji (tak jak jest zapisany), za źródło dźwięku przyjmij drzwi drugie, dźwięk zanika całkowicie po oddaleniu się od źródła na 40 metrów.

    Trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję że dobrze zobrazowałem o co mi chodzi. ;)

    Dykta - brak "spacji"

    Posted 22 Dec 2010

    Mianowicie, jak na tablicę typu "dykta" nałożymy kierunek który ma pośrodku spację, to tablica nam tej spacji nie pokaże. Przykład:

    [attachment=633:VirtualBus 2010-12-22 13-32-19-27.jpg]

    Rejestrowanie przejazdu, tachograf, odtwarzanie jazdy

    Posted 24 Nov 2010

    Trzy propozycje, przy czym 2. i 3. przyjmują pierwszą za bazę.

    1.Rejestrowanie przejazdu - parametrów jazdy, stanu elementów autobusu, pozycji itd. - różnych rzeczy potrzebnych do pkt. 2 i 3.
    2.Stworzenie tachografu - czyli zapis czasu i szybkości jazdy w pliku, i odtwarzanie danych z tego pliku przez odpowiedni program.
    3.Odtwarzanie jazdy - coś jak "demka" w grach typu strzelanki - włączamy w grze rejestrowanie i gramy, później kończymy nagrywanie i zamykamy grę. A potem możemy odtworzyć sobie jazdę, w widoku z dowolnej kamery, dowolnie ustawionej, dowolnej ogniskowej, zbliżenia, z dowolnie przerobionym autobusem (wczytywanie modelu przez odtwarzacz). Przydatne przy kręceniu filmików z jazdy, bo nie musimi mieć mega low FPS podczas kierowania autobusem.