Jump to content



PKS

's Photo

PKS

Joined: 30 May 2010
Offline Last Active: Private
-----

In Topic: PKS 2015

01 March 2017 - 13:19

Projekt jest jeszcze rozwijany czy prace ostatecznie zakończono?

In Topic: PKS 2015

16 May 2016 - 21:15

Wszystko zależy od stopnia rozbudowania Twojego projektu - jeśli będzie on w stanie stanowić realną konkurencję np. dla niemieckiego symulatora, to twórcy contentu na pewno się znajdą. :)

Moim skromnym zdaniem powinieneś rozważyć stworzenie nowej (na początek: niewielkiej) mapy - bazującej na darmowych dodatkach z Asset Store. Lipawa nie wykorzystuje wszystkich graficznych możliwości Unity - PKS 2015 wygląda na obecną chwilę prawie tak samo jak vBus, co może zniechęcać do Twojego projektu użytkowników nieobeznanych w temacie Unity.

W wolnej chwili poszukaj jakiejś realistycznej roślinności, animowanych zwierząt (kiedyś widziałem bodajże konia albo krowę - można umieścić gdzieś na polu albo przy drodze). Do tego sygnalizacja świetlna i różne inne bajery - na co tylko pozwolą Ci darmowe zasoby jak najwyższej jakości -> na pewno zainteresowanie się zwiększy. Obecnie jedyną zmianą na mapie w stosunku do wersji z vBusa (oczywiście poza pięknym oświetleniem i fizyką) jest podnoszący się po użyciu klaksonu szlaban :D  Przyznasz, że to trochę mało, jak na prezentację "skoku technologicznego" pomiędzy GLScene a Unity. Jeśli chodzi o ulice, to widziałem kiedyś całkiem fajne narzędzie do Unity - EasyRoads 3D Free (darmowa wersja).

Autosan może być, chociaż akurat ten model nie jest za bardzo rozbudowany, może odpowiednik z niemieckiego symulatora ładniej by się prezentował. :)

Powodzenia!

In Topic: PKS 2015

14 May 2016 - 09:39

Zanim coś napiszesz, trochę o tym poczytaj. vBus opiera się na GLScene, PKS 2015 korzysta z silnika Unity (3d). Tutaj nie ma czego porównywać - ten drugi miażdży pierwszego.
Nie porównuj nigdy silników/bibliotek na podstawie gier w nich stworzonych (bo tutaj pole do popisu mają developerzy tychże gier a nie twórcy silnika). PKS 2015 ciągle raczkuje, vBus ma już kilkanaście lat i kod był rozwijany przez więcej osób - stąd się biorą różnice w złożoności obu aplikacji.

Kiciuszek, mam nadzieję, że prace trwają i niebawem napiszesz o kolejnych postępach. Wszyscy liczą na Twój projekt. :)

In Topic: Pomoc w eksportowaniu pliku .3ds do pliku mapy

09 May 2016 - 12:38

Nie znam się na tworzeniu grafiki (modele 3D, tekstury itd.), "wnętrze" vBusa interesuje mnie od strony programistycznej, ale podrzucę kilka linków, może tam znajdziesz rozwiązanie swoich problemów. Tutaj obecnie udziela się tylko garstka użytkowników, więc nie wiem, czy ktoś kompetentny zapozna się z tym tematem i zechce pomóc.

Jak zrobić własną mapę (Sketchup + Anim8or), cz. 1 i 2 + cz. 3
Spis poradników (2 pierwsze dotyczą Anim8ora)
Do tego oczywiście Dokumentacja.html w katalogu głównym symulatora.

Jeśli nie możesz uruchomić symulatora, chcąc przetestować mapę -> zajrzyj do plików vblog.txt i maplog.txt.

In Topic: PKS 2015

04 May 2016 - 22:07

Od jakiegoś czasu w sprzedaży jest kolekcja "Kultowe autobusy PRL-u". Tak się składa, że 1. numer poświęcony został Autosanowi H9-03 i wydawnictwo zdecydowało się udostępnić go w całości w internecie. Zamieszczono dość szczegółowe dane techniczne, może będą pomocne w ulepszaniu projektu "PKS 2015". :)
Zobaczcie sami! (dane na str. 11)
Ogólnie o kolekcji