Jump to content



fr0zi

's Photo

fr0zi

Joined: 08 Aug 2010
Offline Last Active: Yesterday, 19:18
-----

VirtualBus C++ Alpha Demo

30 June 2017 - 18:30

Hello colleagues :)

Together with @Mich we want to show you some piece of code we are working on for some time.

We decided to start all work from the beginning and write completly new code.
We know that graficaly it won't be as beautiful as games made in Unity 3D or Unreal Engine, but we think our code still could be fun to play as graphic is not always the most important thing in games ;)


vbcpp1.png

vbcpp2.png

vbcpp3.png

Our code is now in let's call it "alpha" phase, but it already has the most important modules implemented:
- rendering: OpenGL 3.3
- bus and all objects physics: Bullet Physics
- sound 3D: OpenAL
- bus and door mechanisms based on physical constraints, all configured by XML text files (editor will come later)
- terrain generated based on heightmap file
- roads made with splines with given profile (also configured in XML files)
- additional pathways and pavements also made with splines
- basic lights - bus headlights + bus interior lights

Demo included in the attachment contains just an example map made only for showing the code on this forum, so it can have some bugs and glitches so please pay no attention to this. The same for objects on the map - they may have no collisions yet or some other bugs - please ignore it.

So please download the demo, play with it, test it and give us your opinion :)

Also some information about your average FPS and computer specification would be helpfull so we can see what is the performance.

PS. There are 2 buses available in the demo: Ikarus 211 i Autosan H9. You can switch them by editing game.xml file and change the name there to "h9" or "i211".

Big thanks to our colleague @mmiki26 for sharing 3d models with us so we could use some of them in our demo!

Enjoy! :)

Attached File vbcpp_demo.zip 47.43MB 487 Number of downloads

Virtual Bus C++ Alpha Demo

21 June 2017 - 21:49

Witam kolegów forumowiczów :)

Razem z kolegą @Mich'em chcieliśmy wam pokazać coś, nad czym pracujemy od jakiegoś czasu.
Postanowiliśmy pójść własną drogą i napisać cały kod od podstaw. Zdajemy sobie sprawę, że graficznie raczej nie będziemy mogli rywalizować z
grami tworzonymi w profesjonalnych silnikach typu Unity, Unreal Engine czy CryEngine... Ale uważamy, że to nie graficzne fajerwerki stanowią o grywalności
i wierzymy, że nasz nowy kod może z czasem przyciągnąć ludzi jak niegdyś stary vBus :)

Attached File  vbcpp1.png   254.09K   393 Number of downloads

Attached File  vbcpp2.png   319.79K   416 Number of downloads

Attached File  vbcpp3.png   365.09K   353 Number of downloads

Kod, który chcemy pokazać to coś, co można nazwać wersją "alfa", zawierający najważniejsze mechanizmy, czyli:
- rendering: OpenGL 3.3
- fizyka autobusów i obiektów na scenie: Bullet Physics
- dźwięk: OpenAL
- autobus i działanie drzwi opiera się na połączeniach fizycznych, wszystko konfigurowane również w plikach XML
- teren tworzony za pomocą heightmapy (na razie tylko z jedną teksturą)
- drogi tworzone za pomocą spline'ów o określonym przekroju (profilu)
- dodatkowe chodniki i ścieżki także tworzone za pomocą spline'ów
- podstawowe oświetlenie - reflektory autobusu + oświetlenie wnętrza autobusu

Oczywiście wiele rzeczy jest jeszcze do dodania, natomiast kod dojrzał do takiego momentu, że można coś już pokazać na forum.

Demko zawiera przykładową mapę Demo. Została zrobiona tylko i wyłącznie na potrzeby demonstracji kodu, więc proszę nie zwracać uwagi na jakieś
błędy w ustawieniu obiektów itp. Możliwe także, że nie wszystkie obiekty mają ustawione kolizje. Ale wynika to tylko z tego, że obiekty również są
przykładowe i mogą być niedopracowane.

Natomiast przydadzą się informacje o ilości FPSów i na jakim sprzęcie uruchamialiście kod.
Pozwoli nam się to rozeznać na ile wydajny jest aktualny kod.
Jednakże zaznaczam też, że kod na razie nie ma jeszcze żadnych większych optymalizacji, więc z czasem FPSy powinny jeszcze wzrosnąć.

Tak więc zapraszam do pobierania, testowania i podzielenia się opinią.
Proszę na razie się wstrzymać ze zgłaszaniem błędów :) Wiemy, że jest ich dużo póki co ;)

PS. W demo dostępne są dwa autobusy: Ikarus 211 i Autosan H9. Można zmienić aktywny autobus edytując plik game.xml i wpisać nazwę autobusu "h9" albo "i211".

Plik zip nie ma hasła, wystarczy rozpakować na dysk.

EDIT: poprawione screeny

Przy okazji edycji: podziękowania dla @mmiki26 za udostępnienie modeli do prac nad kodem :)