Jump to content



fr0zi

's Photo

fr0zi

Joined: 08 Aug 2010
Offline Last Active: Nov 17 2017 09:08
-----

In Topic: Virtual Bus C++ Alpha Demo

17 October 2017 - 19:22

@Giepson, dzięki za przetestowanie i opinie :)

Ad. 1. Optymalizacja jest konieczna, wiemy to doskonale. To demo to jedynie prototyp, w żadnym wypadku ostateczna wersja, więc i nad optymalizacją będziemy pracować.
Ad. 2. Możesz rozwinąć o jakie schematy dokładnie chodzi? Nasz obecny kod, poza użyciem modeli ze starego vBusa, nie ma z nim praktycznie nic wspólnego.
Ad. 3. Długie ładowanie dema wynikało z czasu potrzebnego na wygenerowanie siatki terenu z heightmapy. Mich dodał już rozwiązanie tego problemu. Jest zaimplementowane w kodzie na Githubie. Natomiast ciekawa sprawa z tym skyboxem i artefaktami. Nikt przed Tobą nic takiego chyba nie zgłaszał. Możesz zrobić screena jak to wygląda?
Ad. 4. :)
Ad. 5. To znaczy, że nie działają klawisze?

Mógłbyś napisać ile średnio masz FPSów podczas jazdy? Z czystej ciekawości.

Jeszcze raz dzięki za testy :)

In Topic: Virtual Bus C++ Alpha Demo

03 October 2017 - 18:51

Witamy @Giepson :) Ile to już lat minęło? :D

Dzięki za miłe słowa. Podkreślam jedynie, że kod tworzymy wspólnie z Michem od samego początku, więc to nasza wspólna "rewolucja" ;)
Cieszymy się, że mamy już coś do pokazania ludziom i że im się to podoba :) Powoli pracujemy dalej.

W tym momencie ja pracuję nad prostym edytorem map, Mich testuje model RayCast Vehicle pod kątem implementacji, a w następnej kolejności będziemy myśleć o systemie przystanków i pasażerów, aby można było się już czymś bawić :)

A jeśli jeszcze nie próbowałeś naszego demka to zapraszam do pierwszego postu w tym temacie, albo tutaj: https://github.com/f.../vbcpp/releases

Również pozdrawiam i mam nadzieję, że teraz będziesz tu zaglądał częściej :D

In Topic: Virtual Bus C++ Alpha Demo

16 September 2017 - 18:47

Witam wszystkich :)

Mam dla was mały, szybki update.

Ze względu na wakacje, prace nad kodem nieco zwolniły tempa, ale i tak w wolnych chwilach pracowaliśmy dalej.
Mich zajął się dodaniem cieni słonecznych, ja natomiast zacząłem implementować autobusy przegubowe.

Na deweloperskim buildzie wygląda to tak:

Attached File  cienie_przegubowce.png   532.55K   62 Number of downloads

Mich cały czas pracuje nad optymalizacją cieni. Ja jestem w trakcie modyfikacji modelu autobusu przegubowego. Trzeba dodać mechanizmy otwierania drzwi i ogólnie dostosować go do naszego kodu.

No to tyle :) Do usłyszenia i pozdrawiam!

In Topic: Virtual Bus C++ Alpha Demo

23 July 2017 - 19:07

Ufff, przez parę ostatnich dni forum nie działało... Już się bałem, że umarło całkowicie :)

AI, podobnie jak i inne pojazdy na drogach oczywiście byłyby fajnie. I chcielibyśmy je kiedyś dodać, natomiast to dopiero plany na przyszłość. Na razie mamy jeszcze sporo rzeczy z dotychczasowym kodem.

Co do wydajności - zgadzam się, nie jest tak źle jak się z Michem obawialiśmy ;) Jeśli na kilkuletnim sprzęcie aktualny kod, bez żadnych optymalizacji, działa z szybkością 20-30 FPS, to jest to zadowalający wynik. Oczywiście optymalizacje się pojawią, pracujemy nad tym.

No i dzięki za pobranie demka i test :)

In Topic: Virtual Bus C++ Alpha Demo

13 July 2017 - 17:42

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Wow!

Rozumiem, że się podoba? :D Cieszymy się :)

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

btw.. długo się uruchamia - czy po budowaniu wszystkiego można by to zapisać na dysk, żeby następne uruchomienie tylko wczytywało bez generowania?

To dobry pomysł, zastanowimy się nad tym.

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Jak nacisnę myszą na górę okna to całe okno ucieka gdzieś w dół i nic już nie mogę zrobić poza brutalnym zamknięciem z systemu (chyba z 5x tak nacisnąłem sobie co przy długim uruchamianiu trochę denerwuje).

(..)

No i czasem potrafi zwiechę wygenerować przy zamykaniu programu.

Masz na myśli, że kamera głupieje i patrzy w nie wiadomo jaką stronę? Takie coś faktycznie występuje, postaramy się to poprawić w przyszłości. Natomiast nie zauważyłem uciekania samego okna w dół, a testowałem na kilku komputerach.

Osobiście zauważyłem, że faktycznie program potrafi się zawiesić przy zamykaniu jeśli w trakcie działania przełączamy okna na inne (Alt+Tab).

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Łatwo przewrócić autobus ma zakręcie/wybojach, albo czasem uda się wypaść z trasy tak że się klinuje - chyba koła nie dają wystarczającego napędu..

Tak. Jak już wspominałem wcześniej, kod autobusu będzie jeszcze poprawiany i parametry fizyki też będą regulowane.

Odnośnie klinowania autobusu - droga była układana na oko i czasami wisi trochę nad terenem. Jak się zjedzie z chodnika czasami faktycznie autobus może się zawiesić i nic się nie da zrobić.
Natomiast jest to niedopracowanie samej mapy. Jak pisałem - to tylko demko, w żadnym wypadku nie finalna wersja kodu/mapy/autobusów ;)

W każdym razie dzięki za test i opinię!