Jump to content



Kozioł

's Photo

Kozioł

Joined: 26 May 2010
Offline Last Active: Jul 13 2017 15:36
*****

Moje zgłoszenia

    Możliwość sprawdzenia dostępnych kursów podczas gry

    Posted 27 Oct 2011

    Chodzi o możliwość podejrzenia pliku .srg podczas gry. Ponieważ obecnie trzeba ustawiać sterownik metodą prób i błędów.
    Najlepiej jeżeli udałoby się przypisać do jakiegoś klawisza funkcję która odczytywałaby by plik .srg i wyświetlała ekran pomocniczy w takiej o to postaci:

    Linia: x Wariant: y Kierunek: z
    Linia: x Wariant: y Kierunek: z
    ... itd

    Oczywiście x,y,z odczytane byłoby z pliku.
    Bądź druga opcja podobna do tej OMSI, stworzenie elementu tabliczki, automatycznie wyświetlającej wpis z pliku .srg

    Zmana trasy na wyświetlaczu powoduje zmianę rozkładu jazdy

    Posted 12 Feb 2011

    Miałem wrażenie, że w wersji bez patcha właśnie tak się działo (ale nie jestem pewny).
    Tłumaczę o co chodzi. Niektóre mapy mają kilka linii na tym samym układzie 3d. Chodzi o takie sformułowanie pliku .srg, żeby po wpisaniu odpowiedniej linii (np.21) wczytywał się rozkład jazdy z pliku .ms1 dla linii 21, a nie tak jak jest obecnie zmienia się tylko numer na wyświetlaczu. Wpis w pliku .srg, mógłby wyglądać następująco (niewiele zmieniając obecny):

    4
    21,3,Bródno,Podgrodzie,/Maps/linia21.ms1
    21,4,Karolkowa,/Maps/linia21.ms1
    22,3,Bródno,Podgrodzie,/Maps/linia22.ms1
    22,4,Pacanowo,/Maps/linia22.ms1

    Dodatkowo należałoby wprowadzić zmianę, aby w oknie startowym do wyboru były tylko pliki o rozszerzeniu .srg, a nie jak obecnie .ms1

    PS. Albo całkowicie zmienić obecny system i w pliku srg wskazywalibyśmy pliki 3d ze scenerią do wczytania, a z pliku ms1 odczytywane byłyby tylko współrzędne przystanków i rozkłady jazdy.

    Poprawienie opcji odległość widzenia

    Posted 25 Oct 2010

    Błąd (który po części jest propozycją) o którym zapomniałem i chyba pozostali też, bo nie widziałem podobnego tematu. Moim zdaniem jest jedno z ważniejszych usprawnienie (jeżeli nie najważniejsza), ponieważ od tego zależy możliwość tworzenia szczegółowych map urealniających świat VB.
    Proponuję to rozwiązać w ten sposób, żeby mapy były tworzone w mniejszych plikach 3ds (jak powiedzmy mapa Biaława, gdzie dla danej trasy wczytywane są tylko potrzebne części miasta). W tym wypadku mogłyby być to kwadraty 1km na 1km (bądź mniejsze). Wtedy w programie ustawić, aby odczytywane były tylko elementy oddalone od miejsca w którym się znajdujemy o odpowiednią odległość, czyli jakieś 1,5 km. Wydaje mi się, że mogłoby to znacznie podnieść wydajność symulatora.

    Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi, bo jakość trudno mi się to pisało. Jeżeli coś jest niezrozumiałe, ktoś ma lepsze rozwiązanie albo po prostu już było to poruszane, to piszcie.

    Bład wczytywania pliku modelu zaczynającego się od litery O

    Posted 12 Oct 2010

    Tak jak w temacie. Jeżeli plik modelu autobusu zaczyna się wielką litera O , czyli np "O405.3ds", Virtual Bus nie chce poprawnie wczytać modelu.

    Ruchome elementy na mapie

    Posted 16 Sep 2010

    Dobrze byłoby wprowadzić ruchome bramy i szlabany w VB. Ponieważ nie znam się na programowaniu, dlatego zaproponuję proste rozwiązanie takich elementów. Musielibyśmy stworzyć dwa modele 3D bramy (zamknięta i otwarta). Żeby nie wszystkie ruchome elementy na mapie zmieniały położenie w pliku mapy określalibyśmy promień (tak jak obecnie istnieją strefy przystankowe, zielona strzałka nawigacji), dzięki temu tylko brama przy której się znajdujemy by się otwierała. Przyciskiem odpowiedzialnym za ruchome elementy mógłby być =.
    A wpis w pliku mapy wyglądałby tak:
    RU x,y,z,a,r,"brama_0.3ds","brama_1.3ds"
    gdzie:
    x,y,z- położenie
    a- obrót
    r- promień działania
    brama_0.3ds- nazwa pliku z modelem bramy zamkniętej
    brama_1.3ds- nazwa pliku z modelem bramy zamkniętej

    Ewentualnie przed nazwami plików 3d podawać ścieżkę do folderu z modelami ruchomymi.