Warning: Illegal string offset 'date' in /usr/home/mzaj/domains/forum.virtualbus.info/public_html/admin/applications_addon/ips/tracker/modules_public/projects/issues.php on line 834 Kokpitowe poprawki - VirtualBus forum

Jump to content



Issue information

  • #000093

  • 0 - None Assigned

  • Do sprawdzenia

  • -

  • -


Issue Confirmations

  • Yes (8)No (0)
Photo

Kokpitowe poprawki

Posted by Tł.P.S. on 23 January 2011 - 13:31

Witajcie, drodzy koledzy i ewentualne koleżanki.

Jak wiecie, OMSI kompletnie rewolucjonizuje nasz rynek symulatorów autobusów. Pewnej nocy jednak wpadł mi do głowy nawet nie głupi pomysł:
Interaktywny kokpit kierowcy.
Jak wiadomo, mamy już obiekty, które się zmieniają zależnie od wciśniętego klawisza, np. wciśnięcie strzałki w dół powoduje pokazanie obiektu ST_1 w kokpicie, natomiast jej spuszczenie - ST_0 (OK, zły przykład). Skoro mamy też poprawiony sterownik wyświetlaczy, notabene sterowany myszką, można dodać jeszcze jedną myszkowatą funkcję, którą już zapewne zgadliście.
Kliknięcie myszką na obiekcie np. H2 zgasi silnik, aA1 otworzy przednie drzwi, etc, etc, etc. Poprawiło by to realizm kierowania autobusem.

Pozdrawiam,
Tł.P.S.

Jedynym problemem w takiej sytuacji jest to, że czasem dany obiekt znika. No, wtedy zawsze mamy klawiaturę ;) Pomysł jak najbardziej okej.


Popieram. Akurat miałem zgłosic takie zgłoszenie ;) .


Widzę, że jest zainteresowanie ideą.
Ale przypomniał mi się problem. Duże obiekty, które zmieniają pozycję. Przykład >> min. 04:30 >> rączka hamulca. Trzeba by było wprowadzić kilka obiektów, które, poprawnie nazwane, byłyby pokazywane i znikałyby by w odpowiednim odstępie czasu (15 milisekund? 20?).

Pozdrawiam,
Tł.P.S.


Po cholerę zawalać model obiektami? Już mamy wstawiane wskazówki, można wstawiać też rączki hamulca... I wtedy animować. Tak samo inne elementy, tylko wprowadzić np. ruch posuwisty oraz ruchy złożone z kilku (jak drzwi odskokowo-przesuwne) ;)


Oki doki, teraz dałem klapę. Można natomiast określić np. punkt obrotu i obrót do danej pozycji w stopniach - to już bardziej pasuje, a i oszczędzamy na poly :P


O tym mówię - obiekt wstawiany podobnie jak wskazówka, przez desc. Na podobnych zasadach.


To w ten sposób można zrobić wskazówki ciśnienia w hamulcach i wskaźnik paliwa.


Teoretycznie to można każdy element tak oskryptować. Ach, zaraz następna propozycja.


Nie lepiej stworzyć plik animacji, wtedy można realnie odwzorować obiekty, takie coś jest pewnie w OMSI, jak drzwi się otwierają to tak lekko się jedna połówka odbija od ściany.

Tego typu animacje można tworzyć m.i. w Blender 3D oraz Anim8or - to działa na zasadzie klatek.


1.VBus animuje obiekty maksymalnie płynnie, a odbijanie się można będzie wprowadzić przy siatce kolizji obiektów.
2.Po co się dodatkowo męczyć z programem do modelowania, skoro wystarczy VBusowi jedna linijka w desc?


No OK. A teraz taki przykład, chciałbym wymodelować model ostrowieckiego MANa NL222 #114 wszystko pięknie aż dochodzę do drzwi kierowcy które są połączone z drzwiami kabiny kierowcy rurką. Trudno to opisać :) najlepiej wstawie kiedy fotke to sobie obczaicie, no więc jak niby mam to animować, skoro po otwarciu tej połówki drzwi (odskokowe) rurka również się przesuwa i zjeżdża na sam koniec belki przez którą jest połączona z drzwiami od kabiny? :) Tego raczej przez obecny tryb animowania drzwi nie zrobię.


Poza tym, w ten sposób możesz maksymalnie dokładnie odwzorować otwieranie/zamykanie drzwi odskokowych - obecnie trzeba się sporo namęczyć, żeby to otwieranie odskokowców było jak najbardziej zbliżone do realnego, ale efekt zwykle nie jest zadowalający.

Upss przepraszam za post pod postem, ale miałem wrażenie że ten skrypt automatycznie dodaje wiadomość do poprzedniego posta :/

EDIT: nie mam na myśli oczywiście, żeby wszystko zostało zaanimowane na wzór mojej propozycji, ale niektóre elementy takie jak drzwi odskokowe, mogłyby w ten sposób działać.

Tylko wtedy będzie problem, kiedy w połowie otwierania zmienimy zdanie i zamkniemy, jak na to zareagują plik z animacją.


Akurat takie drzwi odskokowe i odskokowo-przesuwne da się zrobić nietrudno przez desc. Wyobraź sobie przestrzenny model i układ współrzędnych, to zrozumiesz ;)


wszysko fajnie ale wracając do początkowego tematu uważam że nawet po wprowadzeniu klikania myszką na obiekty należy zachować sterowanie klawiaturą chociażby dla samego ,,odczucia" np. naciśnięcia guzika otwierającego drzwi. zwłaszcza jeśli ktoś ma ,,glęboką" klawiaturę :bye:




Użytkownicy przeglądający to zgłoszenie: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych