Nowe oblicze Virtual Bus - Programy - VirtualBus forum

Jump to content



Nowe oblicze Virtual Bus


  • Please log in to reply
436 replies to this topic

#1
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2
Witam wszystkich.

Ostatnio zainteresowałem się Vbusem nieco bardziej technicznie niż dotychczas i postanowiłem dać coś od siebie. Szkoda, że nikt nie chciał pomóc mi z instalacją GLScene :( Ale trzeba sobie jakoś radzić :).

Do rzeczy. Zastanawiam się jak wy, gracze widzieli byście nowe elementy w Vbus`ie. Tj. Fizyka jazdy, lepsza grafika no i bardziej wydajna aplikacja. Obejrzałem od podstaw jeden z pojazdów Virtual Bus`a no i zauważyłem, że w grze istnieje już częściowa fizyka, jednak nie jest to fizyka obiektów, a jedynie częściowa fizyka jazdy (przynajmniej do takiego wniosku doszedłem...) No, ale sam pomysł przepisania całego kodu gry, być może i wykorzystanie nawet nowego silnika graficznego jest niczym, jeśli nie ma rąk do pracy, a jak wiadomo jedna para to zbyt mało... Mam do was, droga społeczności pytanie, czy znalazłby się tu ktoś, z umiejętnościami graficznymi? Ktoś, kto przygotowałby nowy pakiet obiektów realistycznych (Nie złożonych bezpośrednio ze zdjęć. No i rzecz jasna jakaś osoba która troszkę zna się na programowani Delphi/C++. Już w 2-3 osoby można byłoby po próbować coś zmienić w obecnej wersji Vbus`a. Bo niewiele się zmienia, a w końcu nie istnieje na rynku porządny symulator jazdy autobusem. W dodatku tak otwary, jak Vbus.

Liczę na pozytywne wrażenie no i proszę was, oszczędźcie sobie komentów, typu "phi, kazdy ma zapał, a potem nic" etc.

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#2
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
191
Wiele osób już się podejmowało tego zadania, było trochę ludzi ulepszających obecną wersję (między innymi @ik280 który "strzelił focha" na GLScene), byli też tacy co podejmowali się stworzenia całkiem nowego vBusa od podstaw. Był już o tym temat na archiwalnym forum, ale nic jeszcze nie udało się zrobić. Było nawet dwóch gości z konkretami, coś nawet zaczęli tworzyć.

Nowego vBusa od lat próbuje się skonstruować, i od lat każda próba była skazana na niepowodzenie. Tym razem mam nadzieję że wreszcie będzie inaczej.

#3
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2
Brak dobrej organizacji i podziału pracy = niepowodzenie. Nie raz już to przerabiałem i wiem. To może ik280 zechciałby napisać mimo wszystko jak zainstalować poprawnie GLScene?

#4
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
191
Organizacja pracy to obecnie była podstawa, ale jakoś się ludzie rozleźli...

#5
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10
No i mnie wyprzedziłeś... Miałem moją koncepcję prac nad nowym VirtualBusem, nawet z kilkoma osobami już o tym rozmawiałem.

#6
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
191
Ik280 zdaje się śledzić nasze wypowiedzi... :P Czemu się nie wypowie?

#7
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2

Cytat

No i mnie wyprzedziłeś... Miałem moją koncepcję prac nad nowym VirtualBusem, nawet z kilkoma osobami już o tym rozmawiałem.

No, to można by wspólnie pokombinować nad tym :)

#8
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10
Wielokroć na forum była mowa o tym, że technologie, z jakich korzysta obecny VirtualBus są już nieco przestarzałe i warto byłoby sięgnąć do czegoś nowego.

Chyba wszyscy się zgodzą z tezą, że na tym forum są pasjonaci, miłośnicy, ale nie ma fachowców w kwestii programowania czy tworzenia porządnej grafiki i modelowania. Kiedyś było tu kilku naprawdę dobrych, np. Lex, Prof. Gocek.

W związku z tym uznałem, że nie będzie dobrym pomysłem porywać się na pisanie VirtualBusa od nowa, bo na to potrzeba mnóstwa czasu, a nikt z nas go nie ma, do tego najpierw trzeba posiąść odpowiednią wiedzę i tajniki programowania gier, bo sama znajomość C++ to za mało, trzeba znać biblioteki albo gotowe enginy.

Bardziej wdrożeni pewnie słyszeli o tym, że pod koniec roku 2009 firma EpicGames wydała tzw. Unreal Development Kit, czyli pakiet narzędzi do tworzenia wszelkiego rodzaju gier. Przyjrzałem się temu bliżej i uważam, że nie ma nic lepszego dla VirtualBusa w tej sytuacji niż to. Pakiet posiada wszystkie możliwości Unreal Engine 3.

http://udk.com/  -> strona główna UDK.

Narzędzie to jest udostępniane zupełnie ZA DARMO, co jest dla nas bardzo ważne. Płaci się jedynie wtedy, gdy chcemy sprzedawać nasz produkt. Radzę jeszcze doczytać w licencji, jest wersja polska. Nie wiem, czy można pracować z tym za darmo grupowo.

Ponieważ UDK jest bardzo popularnym narzędziem, powstała obszerna dokumentacja.

http://udn.epicgames...entKitHome.html

Do tego wydano około 160 videotutoriali, opisujących możliwości tego narzędzia. Są one dostępne w witrynie:

http://3dbuzz.com/vbforum/sv_home.php

po darmowej i szybkiej rejestracji.

W skład edytora UDK (w skład pakietu wchodzą edytor i gra) weszły narzędzia znacząco ułatwiające tworzenie efektów cząsteczkowych (Unreal Cascade), AI (Unreal Matinee). Jest też sekcja poświęcona trybowi multiplayer i wiele, wiele innych.

Dużym plusem jest to, że UDK posiada pokaźny content (muzyka, modele, tekstury), z którego moglibyśmy czerpać.

Jest jednak kilka minusów:

1. UDK działa tylko na nowszych komputerach, wskazane karty GeForce lub nowsze Radeony (do fizyki użyto PhysX)
2. UDK stworzono z myślą o grach FPS (strzelanki). Co prawda są pojazdy, ale nie przypominają autobusu :) Jednakże twórcy pozostawili możliwość rozszerzania silnika, w skład UDK wchodzi tzw. UnrealScript, łudząco podobny do zorientowanego obiektowa języka programowania jak np. C++.
3. UDK wydawany jest co miesiąc w nowej wersji. W edycji majowej u mnie nie działa prawidłowo narzędzie SwarmAgent, potrzebne do stworzenia światła. Problemy z nim ma też ik280. Radzę chętnym pobierać wersję z kwietnia, może w czerwcowej to naprawią.

O stworzeniu nowego VirtualBusa myślałem wspólnie z ik280. Myślę, że byłoby to dla nas bardzo dobre z uwagi na możliwość zaoszczędzenia czasu. Wiele rzeczy jest zrobionych, trzeba tylko tak naprawdę opracować odpowiedni content i rozszerzyć silnik o wsparcie dla autobusów.

Co o tym myślicie? Uważam, że użytkownicy starszych komputerów nie powinni się denerwować. Zanim stworzy się porządnie nową wersję, będziecie mogli "odświeżyć" sprzęt.

#9
ik280

ik280
  • Developerzy
  • 30 Posts:
36

Wyświetl postUżytkownik PrivoXy dnia 18 June 2010 - 19:04 napisał

(...) To może ik280 zechciałby napisać mimo wszystko jak zainstalować poprawnie GLScene?
Napisać mogę, ale i tak nic teraz nie zrobisz. W nowej wersji GLScene jest problem z fullscreenem, a starej nie znalazłem. Poza tym pozmieniały się moduły i najpierw trzeba poprawić kod VBusa.

#10
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2
PKS, podaj na PW swoje GG. Widzę, że mamy podobny tok myślenia :) Też pierwsze na co się rzuciłem, to Unreal Engne 3. :)

A co do licencji etc. To czytałem. Moglibyśmy nawet sprzedawać Vbusa za sms`a, bo nie możemy uzuskać dochodu większego niż $5 000.

#11
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
191
Sprzedaż prawdziwych symulatorów IMHO jest najgorszym pomysłem, na jaki można wpaść. Właśnie tu powinna leżeć przewaga symulatorów z prawdziwego zdarzenia nad komercyjnymi śmieciami.

#12
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2
Pewnie masz rację, ale to tylko było dla zobrazowania sytuacji

#13
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10
Jeśli chodzi o sprzedaż, były już takie wątki na starym forum (niejaki arct). Najpierw trzeba mieć co sprzedawać. Poza tym słyszałem, że Epic się baaaaardzo interesuje wszelkimi produkcjami pisanymi w UDK, właśnie tym, czy nie są po cichu sprzedawane.

#14
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2

Wyświetl postUżytkownik PKS dnia 18 June 2010 - 20:51 napisał

Jeśli chodzi o sprzedaż, były już takie wątki na starym forum (niejaki arct). Najpierw trzeba mieć co sprzedawać. Poza tym słyszałem, że Epic się baaaaardzo interesuje wszelkimi produkcjami pisanymi w UDK, właśnie tym, czy nie są po cichu sprzedawane.


Dobra, zakończmy mogę dywagacje na temat sprzedaży Vbusa. Bo póki co jak butelka wspomniał nie ma sensu to no i trzeba mieć co sprzedawać.

A i żebyś nie był w błędzie. W/g licencje masz prawo sprzedawać to, jednak jeśli osiągniesz zyski większe niż 5k dolców to musisz odpalić im działkę.


To jak PKS, zrobimy coś wspólnie, czy kończysz tylko i wyłącznie na rozmowie? Odezwij się na GG najlepiej, to będziemy mogli wspólny plan ułozyć. Jeszcze jakby był jakiś modelator chętny do współpracy, byle dokładny.

#15
PrivoXy

PrivoXy
  • Użytkownicy
  • 11 Posts:
2
ik280 Mógłbyś mimo wszystko napisać instrukcje instalacji GSLcene, bo chciałbym pobawić się nieco z przepisywaniem kodu na C++.

#16
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10

Wyświetl postUżytkownik PrivoXy dnia 18 June 2010 - 20:58 napisał

To jak PKS, zrobimy coś wspólnie, czy kończysz tylko i wyłącznie na rozmowie? Odezwij się na GG najlepiej, to będziemy mogli wspólny plan ułozyć. Jeszcze jakby był jakiś modelator chętny do współpracy, byle dokładny.

Ja się mam odezwać? Podałem Ci numer, pisz :)

Było kilku modelarzy, np. świetny lex (autor Mączna), ale z tego, co wiem, porzucił wspieranie VirtualBusa właśnie ze względu na ubogie możliwości silnika.

#17
Mateusz

Mateusz

    Administrator

  • Administratorzy
  • 612 Posts:
169
Ja sam pracuję w tej chwili nad nową mapą, ale właśnie przez niską wydajność vBusa obawiam się o efekty, bo mam zamiar stworzyć dość duże miasto ;).

Panowie (PrivoXy, ik280 i PKS) - jeśli widzicie dział dla developerów, proszę o przeniesienie tej dyskusji tam (jeśli nie, to napiszcie na PW). Jeśli ktoś jeszcze chce uzyskać dostęp do tego działu, również proszę na PW (ale niech to będą osoby, które mają o czymś pojęcie, osobom niezaangażowanym dostępu nie dajemy).

#18
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10

Wyświetl postUżytkownik PKS dnia 18 June 2010 - 19:50 napisał

W edycji majowej u mnie nie działa prawidłowo narzędzie SwarmAgent, potrzebne do stworzenia światła. Problemy z nim ma też ik280. Radzę chętnym pobierać wersję z kwietnia, może w czerwcowej to naprawią.


W dniu wczorajszym przestał mi działać SwarmAgent również w wersji UDK z kwietnia. Przeszukałem forum EpicGames i okazało się, że problem ten ma wielu użytkowników tego pakietu, SwarmAgent działa poprawnie do czasu, później z tajemniczych przyczyn przestaje.

Chętnych zapraszam do lektury tematu:

http://forums.epicga...ad.php?t=709594

Generalnie są tam zawarte liczne opisy tego problemu zgłaszane przez różnych użytkowników. Żadnemu z nich nie udało się znaleźć skutecznego rozwiązania.

Głos zabrał moderator. Wg niego problem powinien zostać rozwiązany w czerwcowej wersji UDK, na którą trzeba jeszcze poczekać.

***EDIT***

Mam coś dla osób sceptycznie nastawionych, uważających, że UDK nie służy do tworzenia symulatorów:

http://forums.epicga...ad.php?t=727296

Jak widać, projekt dość udany. :)

#19
Qbasob

Qbasob
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
3
A jest może gdzieś indziej o tym projekcie z ostatniego linka? Bo od wczoraj forum epicgames nie działa.
Posted Image

#20
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10
To dziwne, bo u mnie ich forum działa.

Na youtube są 4 filmy prezentujące ten projekt:



http://www.youtube.com/watch?v=yv1UWBzqWCE
http://www.youtube.com/watch?v=00PkAxqE26E