Jump to content



Programiści...


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#21
DevPort

DevPort
  • Użytkownicy
  • 37 Posts:
1
fr0zi: mylisz się co do mego rozwiązania... bo ja nie mam zamiaru np. korzystać z 3ds, a jedynie udostępnić później konwerter do innego formatu o wiele lżejszego.

Cytat

Jeśli chcemy, aby vbus był grywalny i ładnie wyglądał, w tej sytuacji półśrodkiem będzie pisanie od zera.
Napisanie ładnego, grywalnego vbusa od zera przez 10-osobową grupę pracującą 8h dziennie szacuję na co najmniej pół roku. To nie ma sensu.

Moimi tokiem rozumowania to:
1. Symulator nie musi być z najlepszymi efektami by był grywalny
2. 10 osób? 8h/dzień? ja najwyżej mam 2h dziennie, a i tak jak się wezmę to wykręcę ponad 300 linijek w te 2h co by dawało średnio 6300 lini kodu / miesiąc biorąc tylko dni robocze pod uwagę.
Jak dobrze program mi zliczył to VB pomijając kod bibliotek standardowych itp. które nie są w katalogu projektu zawiera 16200 lini + wiele więcej, które można doliczyć z plików podstawowych załączanych w sekcji uses projektu.
3. fr0zi mapa wysokości w symulatorach to podstawa, mając mapę jest podstawa pod testy fizyki


Jeżeli są ludzi chcący korzystać z framework'ów, silników itp. nic nie stoi na przeszkodzie.
Butelka: Mogę zapewnić jedynie tyle, że swojego projektu nie zamienię na coś "ułatwiającego" mi tworzenie symulatora.
Mało tego, nie oczekuję żadnej zgody, współpracy od developerów tej strony. Logicznie rzecz ujmując robię bo lubię i chcę.
Zaczynam od bazy pod engine, następnie heightmapy, kolizje, fizyka... Korzystając ze źródeł i prze konwertowanych obiektów zawartych w obecnym VB tworzę powolutku podstawę pod symulator rodem LFS, który jest dla mnie inspiracją. Nie śni mi się zajebista grafika, czy super efekty, pragnę jedynie zdobyć doświadczenie w programowaniu szczegółowym (chyba tak to mogę nazwać).
Jak to fr0zi ujął:

Cytat

Skoro chcesz pisać to rób to w taki sposób, w jaki Tobie jest wygodnie.

FPC (mode objfpc) + opengl32.dll + WinApi (tylko kernel32.dll) + X Server Api = To wszystko co mi potrzeba.

Wy chcecie inaczej, to róbcie. Zawsze lepsze 2 projekty niż jeden. :)
I jedno: Nie czekajcie, aż coś zrobię bo nieznane są decyzje losu.
Prawdziwy programista wiesza się wraz ze swoim programem.

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#22
pasta

pasta
  • Użytkownicy
  • 36 Posts:
3
Ot jest dylemat Frozi. Dla mnie jako człowieka dla którego grafika to praktycznie dodatek,ważniejsza byłaby optymalizacja. Grafika jest wystarczająca.
Tak powininnaś kochać żelazo,
Wtedy ono się złamie,
Wygnie się dla Ciebie,

#23
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
190
fr0zi, nic nie stoi na przeszkodzie, by zmieszać te dwie drogi ze sobą. Piszemy symulator od początku, wstawiając te elementy istniejącego kodu, które się przydadzą i nie ograniczą dalszego rozwoju symulatora - np. nowy silnik dźwiękowy z A6E.

#24
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
Witam

napisałem taki programik:
http://sendfile.pl/260401/PKS.rar
hasło: ikarus

Mam pytania do profesjonalnych kierowców:

1) Wstawiłem dane Ikarusa - o jaki kąt w prawdziwym autobusie można skręcić koła?

2) Słyszałem że w autobusach kierownica się sama prostuje jak się jedzie do przodu, a jak się jedzie w tył? Czy też sie koła prostują czy bardziej skręcają?

#25
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
http://sendfile.pl/264589/PKS.rar

takie samo hasło: ikarus

Doszedłem do wniosku że mierzyć się z takim kombajnem jak VBus to może za duże wyzwanie na początek. Zresztą nie wiem czy jest jeszcze jakikolwiek sens pisania amatorskiego polskiego symulatora autobusu, jak wszyscy się na OMSI przesiedli? Nie znam też Pascala/Delphi, to za trudny język dla mnie (nie chcę się go uczyć, ani Fortran'a, Cobol'a, Logo) wiec nie podołam modyfikować obecnego VBusa.

Za to wpadłem na pomysł żeby na początek zrobić program, który mogły by wykorzystywać wirtualne firmy do testowania swoich kierowców.

To co jest w archiwum to nie jest jeszcze skończona wersja. Aby przyspieszyć pisanie użyłem (pod pewnymi warunkami) biblioteki assetów znajomego. Jest to o tyle fajnie zorganizowane że każdy twórca ma swój identyfikator w nazwie pliku i wiadomo kto co zrobił, oraz można używać assetów innych w swoich produkcjach a i tak widać kto zrobił plik po nazwie. Dostałem pulę miliona identyfikatorów dla twórców, co chyba nadto wystarczy (nawet tysiąc osób robiących dodatki to marzenie), w razie wyczerpania puli mogę ją powiększyć o następne 9 milionów :)

Skonwertowałem  Podmiejski Plac Manewrowy zrobiony przez użytkownika "mmiki26" gdyż pozwala na używanie mapy V-firmom. Konwersja zajęła mi niestety 3 razy więcej czasu niż autorowi stworzenie mapy :) czy się opłacało - zobaczcie sami. Tu od razu prośba o zidentyfikowanie zasobów - tekstur i obiektów (blok, autobus, samochody, portiernia, słupki itp), ponieważ wszystkie przypisałem "mmiki26" natomiast są tam składowe innych autorów.

Po odpaleniu programu należy wpisać ksywkę kierowcy, wybrać pojazd (Punto jest tylko dla porównania, plac nie jest do niego dostosowany), wybrać czy jest wspomaganie kierownicy (bez wspomagania nie da się kręcić stojąc) i można przejść do jazdy na placu manewrowym. Tu jeszcze można przeglądać certyfikaty, czyli "zaliczenia" placu.

O co chodzi z tymi certyfikatami? Wirtualny kierowca odpala program, wpisuje swoją ksywkę z forum firmy i jeśli zaliczy plac, czyli dojedzie we wszystkie zadane pozycje bez przewrócenia żadnego pachołka to pojawia się plik w katalogu "uprawnienia" (nie wiem jak lepiej go nazwać?) plik z jego certyfikatem, który może wysłać swojej vfirmie i w vfirmie mogą tym samym programikiem zobaczyć certyfikat czy na pewno kierowca zaliczył plac, czyli czy ma "wirtualne prawo jazdy" (wiem plac to nie wszytko, ale to początek :) )

Dlaczego pliki certyfikatów a nie zwykłe screenshoty? Obrazki można zmienić/podrobić, natomiast dla przeciętnego użytkownika plik jest nie do sfałszowania. Oczywiście haker może go złamać, ale tu prośba do hakerów, żeby nie psuli zabawy, a sam plik nie jest wyzwaniem.

Nie wiem czy idea takiego programu jest dobra, może VFirmowcy się wypowiedzą. Jeśli tak to dokończę program, bo obecnie po zaliczeniu ostatniej pozycji po prostu program się kończy bez wystawiania certyfikatu. Rozkład placu też nie do końca mi pasuje, bo trzeba teleportować autobus. Na razie jeździ się obrysem, musiałbym wstawić model. Też powstawiałem za dużo pachołków, bo na razie tylko z nimi jest kolizja, ale mogę zrobić też kolizje z liniami. Z tym że wiem że za niektóre linie można wyjeżdżając obrysem autobusu, ale kołami nie, a za inne nie można nawet obrysem. Jeśli by ktoś potrafił określić które dokładnie, to można by zrobić jak na prawdziwym egzaminie (ogólnie "wyczaiłem" że w zatoczce prostopadłej nie wolno obrysem przekroczyć, nie wiem czy w innych też). Kolejność na początku jest dobra - jazda po łuku, a potem już trochę inna, to też bym w przyszłości poprawił. Na samo skręcanie musiałem niezły wzór wyprowadzić, bo wstawianie na pałę jakiegoś kąta nie do końca jest słuszne, za to dzięki wyliczaniu pozycji z arkusów tangensów sinusów i trójkątów prostokątnych zaowocowało tym że skręt jest dobry nawet dla pojazdów różnej długości (co widać po Punciaku - ten sam wzór, mniejsza odległość osi i ostrzejszy skręt). W każdym razie wszelkie uwagi i życzenia są pożądane.

'r' - restart planszy
'x' - zmiana kamery góra/tył
dwa razy w tył - ostre hamowanie.

W lewym górnym rogu pokazuje liczbę przewróconych palików - na prawdziwym egzaminie chyba wystarczy jeden przewrócić i się nie zdało. W prawym górnym rogu prędkość i kąt skręcenia przednich kół.


W tym programie chciałem zmierzyć się z bolączkami VBusa, tym razem kolizje. Jeśli będzie jeszcze jakiś odzew to dalej na tapetę idzie oś Z, potem w miarę inteligentny ruch uliczny. (pasażerów na razie nie, bo na egzaminie ich nie wozimy :) )

#26
mmiki26

mmiki26
  • Twórcy dodatków
  • 239 Posts:
105

Cytat

Tu od razu prośba o zidentyfikowanie zasobów - tekstur i obiektów (blok, autobus, samochody, portiernia, słupki itp), ponieważ wszystkie przypisałem "mmiki26" natomiast są tam składowe innych autorów.
Wszystko poza latarniami i teksturą polbruku(lex) jest moje. ;)[/size]

#27
2242

2242
  • Użytkownicy
  • 22 Posts:
10
Plik nie istnieje...

#28
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17

Wyświetl postUżytkownik 2242 dnia 06 September 2014 - 20:56 napisał

Plik nie istnieje...
Chyba minął miesiąć od ostatniego pobrania :|

Na dniach zrobię nowszą wersję i ją gdzieś wrzucę.

Myślałem żeby widzielić też jazdę wolną/próbną dowolnym pojazdem i egzamin. Mam pytanie na egzaminie jakiego pojazdu użyć?

Dodałem Autosana H9 - model ma przednią oś o 20 cm za bardzo do przodu wysuniętą. I dopiero jak go wstawiłem zobaczyłem że jest niesymetrycznie rozmieszczony wokół osi środka, przesunięty jest w bok o jakieś 5,55 cm, może uda się to naprawić. Pogłoski jakoby jedno koło w Vbusie miało więcej poligonów niż cały autobus po części są prawdziwe :) ;)
Jako że w Vbusie nie znalazłem punciaka, wstawiłem klasyka, czyli Fiata 125p. Okaząło się że jest pół metra za długi. To chyba model z GTA bo pod maską jest wymodelowany trochę i ma wewnętrzne framugi drzwi.
Ogólnie sam model zasłania cały widok, dlatego dodałem też obrót kamery z prawym przyciskiem myszy.
Poprawiłem rozpoznawanie punktu docelowego - teraz jak był ustawiony "na północ" to zamiast tolerancji -2 +2 stopnie miał 0 +2.
Jeszcze moze powalczę z placem parkingowym i wrzucę na sieć.

#29
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
http://sendfile.pl/8812/PKS.rar

hasło jak zwykle: ikarus

dodałem obiekty pojazdów
skrecają się koła i toczą spasowane z terenm

poprawiłem wykrywanie pola na drugim punkcie docelowym - tolerancja obrotu 2 stopnie w prawo i lewo (było tylko w jedną)

kamerą mozna obracać z prawym przyciskiem myszy, oraz kółkiem zbliżać/oddalać

'v' - zmienia obrys/model/obrys i model

placu nie ruszałem
Modele nie mają też jeszcze szyb. Musiałbym rozkminić jakiś enviroment mapping na to czy cuś. Różnią się trochę od poprawnego obrysu, szczególnie Fiat.
Program jeszcze nie wystawia zaświadczeń.

#30
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
Na prośbę wrzucam kilka szotów:
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

#31
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
http://sendfile.pl/131738/PKS.rar

hasło: ikarus

Działa już wystawianie zaświadczeń o skończeniu placu manewrowego - ale trzeba przejechać bez przewrócenia pachołka.
Jeśli się przejedzie autobusem to jest katgora D, jesli osobówką to B (choć plac nie jest przystosowany do osobówek i jest łatwiej).
Wirtualne firmy mogą spokojnie wykorzystywać program do testowania swoich kierowców. Kierowca po zaliczeniu placu może przesłać plik z uprawnieniami do swojej VFirmy a tam można go obejrzeć programem PKS.

Uruchamianie programu powinno być już w 100% dobrze. Jeśli komuś wyskoczy "błąd inicjalizacji" to proszę o info.

Dodałem jeszcze komunkację sieciową - można połaczyć dwa działajace programy, jeden jako SERWER a drugi jako KLIENT.
F1- uruchamias serwer F2-klienta. Komunikacja jest po UDP, testowaliśmy ją w bloku w sieci lokalnej i działa dobrze (raz na jakiś czas był niewielki lag)
natomiast między domami to już ciężko, raz na jakiś czas dochodziła ramka.
W pliku data/net.txt są dane dla sieci, IP, PORT i DELAY - IP to IP komputera z serwerem, port musi być ten sam dla dwóch uruchomionych programów a DELAY czyli opóźnienie w milisekindach może być maksymalnie na 3 inaczej będą skoki.
Po połaczeniu zniknie niebieski napis (serwer/klient IP PORT DELAY) i pojawi się drugi autobus. Autobusy się przenikają, ale można zrobić zawody kto pierwszy przejedzie. Tak jakby "wyscig z duchem".
(mam problem przez UTP przesyła dobrze ramkę długości 16 bajtów a jak zwiększe to już nie przesyła - nie wiem dlaczego moze ktoś wie?)

ps. nie wiem czy mogę i czy miało by sens żebym z robił osobny wątek o moim programie?

#32
ryba825

ryba825
  • Użytkownicy
  • 116 Posts:
1
Utwórz wątek.

#33
panfasola

panfasola
  • Użytkownicy
  • 26 Posts:
5
Tak to ma sens