vBus A6C RC3 - Programy - VirtualBus forum

Jump to content



vBus A6C RC3


  • Locked Topic This topic is locked
85 replies to this topic

#1
ik280

ik280
  • Developerzy
  • 30 Posts:
36
Witam, jak już wszyscy wiedzą po dość długiej przerwie postanowiłem zrobić nową wersję A6C  :)  Niestety nie ma słynnej osi Z, ale za to jest parę innych poprawek i nowości. Na początku muszę zaznaczyć, że ta wersja nie posiada patcha dla Radeonów, jednak może na nich działać. RC3 nie jest w pełni kompatybilna z RC2.2, więc nie radzę instalować tego patcha.

Tradycyjnie przejdę teraz do zmian:
-Poprawiona obsługa kierownicy i myszki. Działają wszystkie przyciski oprócz krzyżaka, jak już wspomniał maciekcafe1991. Informacja dla innych deweloperów: Moduł joysticka w GLScene jest mocno przestarzały, dlatego musiałem skorzystać z pakietu Delphix.
-Dodałem sprzęgło do ręcznej skrzyni biegów, włącza się je shiftem.
-W związku z tym, że shift(sprzegło) i klawiatura numeryczna się nie lubią u mnie, hamulec ostry dałem domyślnie pod"/"
-Usunąłem trawę 3D, przez nią dość mocno spadały u mnie FPSy. Zastąpiłem ją inną, żeby była widoczna, trzeba użyć znacznika TR x w pliku *.ms1. x oznacza długość boku w km.
-Połączyłem Configa z VBusem, ustawienia klawiszy mozna już zmieniać w opcjach w launcherze.
-Dodałem zapowiedzi przystankowe, pliki muszą mieć rozszerzenie mp3 i nazywać się dokładnie tak samo jak przystanki. Ściezkę do folderu z zapowiedziami należy podać z znaczniku ZA. Zapowiedzi są odgrywane na 80 metrów przed przystankiem. Autorem zapowiedzi dla Mączna jest dominik335.
-Dodałem spaliny, ich pozycję można ustalić poprzez znacznik SP w desc.bs1.
-Pochył przy hamowaniu.
-Dodałem pikanie na wstecznym, plik reverse.wav.
-Zmieniłem trochę tankowanie, teraz trzeba przytrzymać klawisz, żeby ilość paliwa się zwiększała.
-Automatyczny przyklęk dzięki znacznikowi PL 2.
-Poprawiłem trochę toczenie się autobusu.
-Dodałem dynamiczne zmiany oświetlenia w ciągu dnia, do włączenia w opcjach.
-Poprawiłem kolory nieba bez włączonego skyboxa, wzorowałem się na zdjęciach, więc powinno wyglądać realistyczniej niż poprzednie.
-W desc.bs1 mozna już ustalić pozycję dla lusterek, są to znaczniki: ML, MI, MR.
-Poprawiłem błąd z ostatnim przystankiem i ewakuacją.
-Usunąłem strzałkę kierunku 3D, wydaje mi się, że ta na HUDzie wystarczy.
-W zwiazku ze zmianami z joystickiem zmieniłem trochę działanie kierunkowskazów, teraz klawisz "m" odpowiada tylko za awaryjne, kierunkowskazy włącza się i wyłącza jednym klawiszem. Poprawiłem też autowyłączanie.
-Parę zmian zaszło także w pasażerach, w A6D poprawiłem ich, teraz postanowiłem przekopiować ich do A6C. Pasażer stojący i jego siedzący odpowiednik są teraz identyczni, dodatkowo w autobusie pojawia się dokładnie ten pasażer, który wsiadł.
-Poprawiłem znacznik SZ odpowiedzialny za kolor szyby.
-Dodałem modele 3D świateł długich, krótkich i lampek nad drzwiami, więcej info w dokumentacji.
-W opcjach można ustawić ilość mp3, jaką VBus ma wczytać.
-Dodałem sygnalizatory 3D, do ustawienia w opcjach. Autorem sygnalizatorów i tekstur świateł jest Qbasob.
-Dodałem więcej rozdzielczości.
-Poprawiłem teksturowanie drzwi kabiny kierowcy.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem  :)

Na prośbę Zonaimada dodałem możliwość uruchomienia symulatora z pominięciem launchera. Należy podać 4 parametry: nazwę mapy, rozkładu, autobusu i tekstury. Parametr o wartości 0 spowoduje wczytanie domyślnej wartości(z configa).

W instalatorze jest plik "dokumentacja.html", zawiera opis wszystkich aktualnie obsługiwanych znaczników, obiektów i plików. Są tam też rozpisane znaczniki wymienione wyżej.

Wielkie podziękowania należą się maćkowicafe1991 za propozycje, testy i natchnienie.
//Dziekuje za docenienie mego umyslu :P - mc91


No tak, zapomniałem wspomnieć, że zaktualizowałem desc w MANie, mam nadzieję, że Gocek się nie obrazi. dodałem w nim autoprzyklęk, zaciemniane szyby, automatyczny dzwonek, cg, spaliny i lusterka.

Ok, nie przynudzam już, oto linki  :P :

VBus


Źródła



Dodał mziuuu:
Zgłaszanie błędów zgodnie z poradnikiem - LINK

This post has been edited by maciekcafe1991: 16 August 2010 - 13:03


AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#2
adibielawa

adibielawa
  • Użytkownicy
  • 7 Posts:
0
I nadeszło nowe :)
Wielkie Gratulacje, kawał dobrej roboty, jesteś moim Guru :)

#3
Bord.Collie

Bord.Collie

    dawniej: Szenfi

  • Redakcja
  • 187 Posts:
26
A ja się zdradzę, że przez ten cały czas o wszystkim wiedziałem, co się z vBusem działo. :>

Pozdrawiam :)
Pomogłem? Daj
+


NIE UDZIELAM POMOCY NA GADU-GADU, MSN, PW, BĄDŹ INNYM KOMUNIKATORZE! Od tej czynności jest forum.


#4
Emil

Emil
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
Pięknie :) Dziękuje ci panie za tą wersje :D w końcu normalnie pojeżdże na kierownicy :) Należą się duże brawa <brawo>

#5
Kozioł

Kozioł
  • Redakcja
  • 614 Posts:
59
Sporo tych nowości. Po próbnej jeździe mogę powiedzieć tylko jedno, świetna robota  :crazy: A z tym nie informowaniem o pracach to bardzo dobry pomysł, nie pojawiają się zbędne pytania i znacznie łatwiej czekać jeden dzień niż "nie wiadomo ile" :D
Nadszedł odpowiedni czas, żeby zainwestować w kierownicę :)
Pomogłem, chcesz podziękować, wciśnij "Lubię to" przy poście który okazał się być pomocny.

#6
Mateusz

Mateusz

    Administrator

  • Administratorzy
  • 612 Posts:
169
Tak na szybko to zauważyłem, że nie ma zapowiedzi przystanku "Osiedle Rozane", prawdopodobnie z powodu spacji na końcu nazwy przystanku w plikach MS1. Jeśli chodzi o te zapowiedzi, to według mnie, jeśli włączają się one 80 m przed przystankiem, to powinny być już bez tekstu "Następny przystanek". Być może to tylko moje krakowskie przyzwyczajenie, że komunikat "następny przystanek" jest zaraz PO ruszeniu z przystanku (ok. 20 m), a później jest tylko sama nazwa przystanku (40 m PRZED przystankiem).

Małą wadą według mnie jest brak zaznaczonego domyślnie pulpitu 3d i pasażerów (chyba, że ja coś zepsułem :P), bo już widzę ten stos tematów 'gdzie jest pulpit' ;).

Ale to są tylko drobnostki, to jest nic przy całej robocie, jaką zrobiłeś, gratuluję!

#7
ik280

ik280
  • Developerzy
  • 30 Posts:
36
Fakt, "następny przystanek" trochę tu nie pasuje, ale wrzuciłem je głównie po to, żeby pokazać ludziom, jak działają   :) Niczego nie zepsułeś, pulpit i pasażerowie są domyślnie wyłączeni, w RC2.2 chyba też tak było.

#8
adrian_091

adrian_091
  • Użytkownicy
  • 70 Posts:
6
Gratuluje, poprawka świetna. Ale miałbym małe "ale" które czasami rzucają się w oczy. Trawa w znaczniku TR x jest za wysoko. Prześwituje na mapach. W wypadku gdzie maper ustawia wysokość krawężnika/chodnika na 0,2 , ustawione światło znacznikiem J1 jest za nisko. Kawałek widać na układzie kawałka nie. No i ostatnie co mi się rzuciło w oczy to to że jak hamujemy i autobus ma już prędkość = 0 i jest całkowicie obniżony z przodu to za szybko się podnosi do normalnej pozycji.

Ogólnie to gratuluje :))

#9
VolvoMAN

VolvoMAN
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0
Także jestem pełen podziwu, jednak jeszcze zapis będzie trzeba poprawić bo:
- nie zapisuje się liczba km (po ponownym uruchomieniu jedziemy od 0)
- później wyświetlona statystyka nie ma zapisanych czasów odjazdów do momentu ostatniego zapisu (przez co również mamy nie zabranych ludzi)

A tak to gratuluję świetnej roboty, szczególnie intrygujące jest to pomarańczowe światełko do mrugania (muszę zobaczyć jak ono wygląda :D )

#10
kulig95

kulig95
  • Użytkownicy
  • 6 Posts:
0
A ja mam taki problem że ta nowa wersja vbusa mi się zacina,a a6c.rc2 chodziła mi ładnie i się nie zacinała :(

#11
Kozioł

Kozioł
  • Redakcja
  • 614 Posts:
59
Zlikwidowanie trawy jak u mnie zwiększyło FPS-y o 200, całkiem niezły wynik :) Ale niestety niektóre modele autobusów przerobić pod tą wersję (np. mój Solaris Vacanza ma "seksowne" różowe szyby w najnowszej wersji :blink: )
Pomogłem, chcesz podziękować, wciśnij "Lubię to" przy poście który okazał się być pomocny.

#12
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
191
Potwierdzam świetne działanie na tym sprzęcie:

AMD Athlon 64 X2 5600+
Chipset AMD 780G
2 x 2GB RAM Ocz Reaper DDR2-800
Gigabyte/ATI Radeon HD4850 1GB/256bit
2 x 320GB Seagate Barracuda 7200.12

Windows 7 Proffesional x64
Logitech Driving Force GT

Wprawdzie trzeba było przypisać niektóre klawisze (np. wspominany POV) przez Profilera, ale sterowanie jako takie działa perfekcyjnie :) Różne dodane w tej wersji opcje oczywiście polepszają zabawę. Muszę się wziąć za dostosowanie swoich busów do nowych funkcji :)

Jedyne co mnie nadal martwi to max 40 FPS (w VBusie to zdecydowana porażka) na "nowym" Mącznie.

#13
Mateusz

Mateusz

    Administrator

  • Administratorzy
  • 612 Posts:
169
To ja już zgłosiłem pierwszy błąd w tracekrze ;).

#14
Mateusz

Mateusz

    Administrator

  • Administratorzy
  • 612 Posts:
169
Przy okazji w załączniku poprawione pliki map - jest już zapowiadanie dla Osiedla Różanego, a także lekko zmodyfikowane zapowiedzi - bardziej odpowiednie.

Attached File(s)

  • Attached File  Maps.zip   312.52K   91 Number of downloads


#15
ik280

ik280
  • Developerzy
  • 30 Posts:
36
mziuuu: Wrzucę to do instalatora, jeśli nie masz nic przeciwko  :)

Kozioł: sprawdź znacznik SZ w descu.



#16
Mateusz

Mateusz

    Administrator

  • Administratorzy
  • 612 Posts:
169
Nie mam nic przeciwko ;).

#17
Prov

Prov
  • Redakcja
  • 216 Posts:
2
Gratuluję ik280 brawo :))

#18
ik280

ik280
  • Developerzy
  • 30 Posts:
36
Zaktualizowałem instalator, wrzuciłem poprawione zapowiedzi i skrót w menu start  ;)

#19
Kych0

Kych0
  • Użytkownicy
  • 30 Posts:
4
Dobra robota :)
Miałem obawy co do wydajności na sevenie ale nie ma z tym żadnych problemów :)

Posted Image


#20
Kozioł

Kozioł
  • Redakcja
  • 614 Posts:
59

 Butelka, on 16 August 2010 - 09:51, said:

Jedyne co mnie nadal martwi to max 40 FPS (w VBusie to zdecydowana porażka) na "nowym" Mącznie.

Ja nie narzekam, na moim laptopie (chyba o słabszych parametrach):
Intel Core 2 Duo T9300 2,5GHz
4 GB RAM, ale Win XP wczytuje tylko 3 GB
NVidia GeForce 8600M GT (512MB)
Hitachi 250GB

na Mącznie mam ponad 180 FPS-ów :) Może to zasługa systemu (XP Home Edition 32bit, SP3).

IK280: dzięki za przypomnienie, domyślałem się. Na szczęście niedużo pracy przy nim będzie to w najbliższym czasie postaram się to poprawić :D
Pomogłem, chcesz podziękować, wciśnij "Lubię to" przy poście który okazał się być pomocny.