Jump to content



Virtual Bus C++ Alpha Demo


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#21
KucyG

KucyG
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
Komputer: Asus x553s
Procesor: Intel Celeron N3050 1.60 GHZ
Grafika: Zintegrowana od Intel
System: Windows 10 64-bit
Ram: 4GB
25-30 FPS

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#22
NsNidPL

NsNidPL
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0
Co według mnie należy zmienić:
-Poprawić fizykę autobusów
-Zrobić sensowny interfejs (no wiecie, prędkościomierz itp.)
-Zrobić jakiś launcher (ustawienia, wybieranie mapy i autobusu, zmienianie "klawiszologi")
-Zrobić edytor
-Ruch AI (samochody, ciężarówki, inne autobusy) (tylko proszę, jak moźecie to nie róbcie rozkładowych AI bo w OMSI 2 to mnie przyprawiało o ból głowy. Naoglądałem sie 133794 tutoriali i nadal nie ogarniam.)

Gdyby wprowadić te zmiany to gra byłaby już grywalna normalnie.

#23
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 273 Posts:
25

View PostNsNidPL, on 04 July 2017 - 16:27, said:

Co według mnie należy zmienić:
-Poprawić fizykę autobusów
-Zrobić sensowny interfejs (no wiecie, prędkościomierz itp.)
-Zrobić jakiś launcher (ustawienia, wybieranie mapy i autobusu, zmienianie "klawiszologi")
-Zrobić edytor
-Ruch AI (samochody, ciężarówki, inne autobusy) (tylko proszę, jak moźecie to nie róbcie rozkładowych AI bo w OMSI 2 to mnie przyprawiało o ból głowy. Naoglądałem sie 133794 tutoriali i nadal nie ogarniam.)

Gdyby wprowadić te zmiany to gra byłaby już grywalna normalnie.

Hehe, no fakt - wtedy byłaby to już praktycznie cała gra ;)

Dzięki za opinię :)

Aktualnie pracujemy jeszcze nad usprawnieniem istniejącego kodu pod względem wydajności, ale postaramy się stopniowo wprowadzać te rzeczy.
Także bądźcie cierpliwi :)
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#24
Sliwa4g

Sliwa4g
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
GTX 260
E8400
4GB RAM
90 FPS.
Hamulce widać że nowiuśkie ma hehe :D Zobaczymy co będzie  się działo dalej z tą alfą :D

#25
NsNidPL

NsNidPL
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0
tylko z tymi liniami... w OMSI 2 robienie lini to tragedia. te rozkłady, linie, tripy... nie do ogarnięcia. Bardzo fajnie by było gdyby w tym nowym vBusie linia to po prostu by było przejechanie myszką po kilku przystankach i gotowe.

#26
hemerson

hemerson
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
fajne, czekam na pełną wersję :)

#27
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 273 Posts:
25

View PostSliwa4g, on 04 July 2017 - 19:56, said:

(...)
Hamulce widać że nowiuśkie ma hehe :D Zobaczymy co będzie  się działo dalej z tą alfą :D

Hehe, fakt - hamulec bierze już przy muśnięciu klawisza ;) Wszystkie te parametry są oczywiście przykładowe. Cały model jazdy będzie musiał być jeszcze w wielu miejscach poprawiony.
Ale dzięki za test demka i info o wydajności :)

View PostNsNidPL, on 05 July 2017 - 13:31, said:

tylko z tymi liniami... w OMSI 2 robienie lini to tragedia. te rozkłady, linie, tripy... nie do ogarnięcia. Bardzo fajnie by było gdyby w tym nowym vBusie linia to po prostu by było przejechanie myszką po kilku przystankach i gotowe.

Rozumiem. Osobiście nie grałem w OMSI, ale z pewnością postaramy się to zrobić w jakiś prosty i przystępny sposób, gdy dojdziemy już do implementacji linii.
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#28
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
Wow!

60fps GTX670

btw.. długo się uruchamia - czy po budowaniu wszystkiego można by to zapisać na dysk, żeby następne uruchomienie tylko wczytywało bez generowania?

Jak nacisnę myszą na górę okna to całe okno ucieka gdzieś w dół i nic już nie mogę zrobić poza brutalnym zamknięciem z systemu (chyba z 5x tak nacisnąłem sobie co przy długim uruchamianiu trochę denerwuje).

Łatwo przewrócić autobus ma zakręcie/wybojach, albo czasem uda się wypaść z trasy tak że się klinuje - chyba koła nie dają wystarczającego napędu..

Fajnie drzwi działają, można je zakałapućkać, że się na sztorc ustawią przy zamkniętych.

No i czasem potrafi zwiechę wygenerować przy zamykaniu programu.

This post has been edited by Kitar: 09 July 2017 - 06:34


#29
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 273 Posts:
25

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Wow!

Rozumiem, że się podoba? :D Cieszymy się :)

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

btw.. długo się uruchamia - czy po budowaniu wszystkiego można by to zapisać na dysk, żeby następne uruchomienie tylko wczytywało bez generowania?

To dobry pomysł, zastanowimy się nad tym.

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Jak nacisnę myszą na górę okna to całe okno ucieka gdzieś w dół i nic już nie mogę zrobić poza brutalnym zamknięciem z systemu (chyba z 5x tak nacisnąłem sobie co przy długim uruchamianiu trochę denerwuje).

(..)

No i czasem potrafi zwiechę wygenerować przy zamykaniu programu.

Masz na myśli, że kamera głupieje i patrzy w nie wiadomo jaką stronę? Takie coś faktycznie występuje, postaramy się to poprawić w przyszłości. Natomiast nie zauważyłem uciekania samego okna w dół, a testowałem na kilku komputerach.

Osobiście zauważyłem, że faktycznie program potrafi się zawiesić przy zamykaniu jeśli w trakcie działania przełączamy okna na inne (Alt+Tab).

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Łatwo przewrócić autobus ma zakręcie/wybojach, albo czasem uda się wypaść z trasy tak że się klinuje - chyba koła nie dają wystarczającego napędu..

Tak. Jak już wspominałem wcześniej, kod autobusu będzie jeszcze poprawiany i parametry fizyki też będą regulowane.

Odnośnie klinowania autobusu - droga była układana na oko i czasami wisi trochę nad terenem. Jak się zjedzie z chodnika czasami faktycznie autobus może się zawiesić i nic się nie da zrobić.
Natomiast jest to niedopracowanie samej mapy. Jak pisałem - to tylko demko, w żadnym wypadku nie finalna wersja kodu/mapy/autobusów ;)

W każdym razie dzięki za test i opinię!
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#30
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
>Masz na myśli, że kamera głupieje i patrzy w nie wiadomo jaką stronę? Takie coś faktycznie występuje, postaramy się to poprawić w przyszłości. Natomiast nie zauważyłem uciekania samego okna w dół, a testowałem na kilku komputerach.
>Osobiście zauważyłem, że faktycznie program potrafi się zawiesić przy zamykaniu jeśli w trakcie działania przełączamy okna na inne (Alt+Tab).

Tu chodzi nie o kamerę, czy to co dzieje się wewnątrz, tylko o całe okienko. Mam podłączone 2 monitory, wiec może to przez to.
ps. Właśnie odpaliłem teraz i te okno nie ucieka nigdzie - może wtedy wpływ miało sporo aplikacji działających w tle, albo coś zamotałem i pamiętał ustawienia do wyłączenia kompa.

pss. 60 fps to dlatego że mam synchronizację włączoną, więc może mieć dużo więcej. Natomiast mi wystarczy żeby było te 60 fps.

#31
okejokej

okejokej
  • Użytkownicy
  • 13 Posts:
2
Może trochę późno, ale dopiero teraz zauważyłem, że coś się dzieje - super! :)

FPS: 106 do 110
Phenom II x4 @3.4GHz, AMD HD7750, 4GB RAM

Jeśli na takim, jakby nie było, zabytku tak śmiga, to pod względem wydajności macie póki co solidny fundament, i nic tylko dokładać :)

Dla mnie osobiście największą bolączką tego typu gier jest praktycznie brak AI ruchu drogowego i pieszych, o ile te elementy w ogóle są obecne. Moim marzeniem w takiej grze byłoby wielowątkowe(przy gęstym ruchu drogowym jeden rdzeń cpu raczej by nie nadążał) AI reagujące na znaki, warunki i zdarzenia na drodze, z pewną dozą nieprzewidywalności... Może kiedyś ktoś się tym zajmie :P

PS. Przy pierwszej próbie też zaliczyłem dachowanie :wacko2:  Autobus zachowuje się trochę, jakby miał zbyt wysoko środek ciężkości.

PPS. Nie przesadzałbym też z oczekiwaniami co do wydajności. Ktoś tu napisał, że na ponad 10 letnim GPU ma 20-30 FPS i w związku z tym trzeba popracować nad wydajnością. Moim zdaniem, biorąc pod uwagę konfigurację sprzętową, te 20-30 FPS to świetny wynik. Może na chwilę obecną grafika nie zapiera dechu w piersiach. ale pod spodem jest jednak silnik z pewnymi możliwościami, oraz silnik fizyczny.

#32
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 273 Posts:
25
Ufff, przez parę ostatnich dni forum nie działało... Już się bałem, że umarło całkowicie :)

AI, podobnie jak i inne pojazdy na drogach oczywiście byłyby fajnie. I chcielibyśmy je kiedyś dodać, natomiast to dopiero plany na przyszłość. Na razie mamy jeszcze sporo rzeczy z dotychczasowym kodem.

Co do wydajności - zgadzam się, nie jest tak źle jak się z Michem obawialiśmy ;) Jeśli na kilkuletnim sprzęcie aktualny kod, bez żadnych optymalizacji, działa z szybkością 20-30 FPS, to jest to zadowalający wynik. Oczywiście optymalizacje się pojawią, pracujemy nad tym.

No i dzięki za pobranie demka i test :)
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#33
nesvariigi

nesvariigi
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
English would be nice if you want to attract more people. :)

#34
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
8
English version is available here:
http://forum.virtual...emo/#entry36852
:)