Jump to content



Virtual Bus C++ Alpha Demo


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#21
KucyG

KucyG
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
Komputer: Asus x553s
Procesor: Intel Celeron N3050 1.60 GHZ
Grafika: Zintegrowana od Intel
System: Windows 10 64-bit
Ram: 4GB
25-30 FPS

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#22
NsNidPL

NsNidPL
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0
Co według mnie należy zmienić:
-Poprawić fizykę autobusów
-Zrobić sensowny interfejs (no wiecie, prędkościomierz itp.)
-Zrobić jakiś launcher (ustawienia, wybieranie mapy i autobusu, zmienianie "klawiszologi")
-Zrobić edytor
-Ruch AI (samochody, ciężarówki, inne autobusy) (tylko proszę, jak moźecie to nie róbcie rozkładowych AI bo w OMSI 2 to mnie przyprawiało o ból głowy. Naoglądałem sie 133794 tutoriali i nadal nie ogarniam.)

Gdyby wprowadić te zmiany to gra byłaby już grywalna normalnie.

#23
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29

View PostNsNidPL, on 04 July 2017 - 16:27, said:

Co według mnie należy zmienić:
-Poprawić fizykę autobusów
-Zrobić sensowny interfejs (no wiecie, prędkościomierz itp.)
-Zrobić jakiś launcher (ustawienia, wybieranie mapy i autobusu, zmienianie "klawiszologi")
-Zrobić edytor
-Ruch AI (samochody, ciężarówki, inne autobusy) (tylko proszę, jak moźecie to nie róbcie rozkładowych AI bo w OMSI 2 to mnie przyprawiało o ból głowy. Naoglądałem sie 133794 tutoriali i nadal nie ogarniam.)

Gdyby wprowadić te zmiany to gra byłaby już grywalna normalnie.

Hehe, no fakt - wtedy byłaby to już praktycznie cała gra ;)

Dzięki za opinię :)

Aktualnie pracujemy jeszcze nad usprawnieniem istniejącego kodu pod względem wydajności, ale postaramy się stopniowo wprowadzać te rzeczy.
Także bądźcie cierpliwi :)
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#24
Sliwa4g

Sliwa4g
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
GTX 260
E8400
4GB RAM
90 FPS.
Hamulce widać że nowiuśkie ma hehe :D Zobaczymy co będzie  się działo dalej z tą alfą :D

#25
NsNidPL

NsNidPL
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0
tylko z tymi liniami... w OMSI 2 robienie lini to tragedia. te rozkłady, linie, tripy... nie do ogarnięcia. Bardzo fajnie by było gdyby w tym nowym vBusie linia to po prostu by było przejechanie myszką po kilku przystankach i gotowe.

#26
hemerson

hemerson
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
fajne, czekam na pełną wersję :)

#27
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29

View PostSliwa4g, on 04 July 2017 - 19:56, said:

(...)
Hamulce widać że nowiuśkie ma hehe :D Zobaczymy co będzie  się działo dalej z tą alfą :D

Hehe, fakt - hamulec bierze już przy muśnięciu klawisza ;) Wszystkie te parametry są oczywiście przykładowe. Cały model jazdy będzie musiał być jeszcze w wielu miejscach poprawiony.
Ale dzięki za test demka i info o wydajności :)

View PostNsNidPL, on 05 July 2017 - 13:31, said:

tylko z tymi liniami... w OMSI 2 robienie lini to tragedia. te rozkłady, linie, tripy... nie do ogarnięcia. Bardzo fajnie by było gdyby w tym nowym vBusie linia to po prostu by było przejechanie myszką po kilku przystankach i gotowe.

Rozumiem. Osobiście nie grałem w OMSI, ale z pewnością postaramy się to zrobić w jakiś prosty i przystępny sposób, gdy dojdziemy już do implementacji linii.
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#28
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
Wow!

60fps GTX670

btw.. długo się uruchamia - czy po budowaniu wszystkiego można by to zapisać na dysk, żeby następne uruchomienie tylko wczytywało bez generowania?

Jak nacisnę myszą na górę okna to całe okno ucieka gdzieś w dół i nic już nie mogę zrobić poza brutalnym zamknięciem z systemu (chyba z 5x tak nacisnąłem sobie co przy długim uruchamianiu trochę denerwuje).

Łatwo przewrócić autobus ma zakręcie/wybojach, albo czasem uda się wypaść z trasy tak że się klinuje - chyba koła nie dają wystarczającego napędu..

Fajnie drzwi działają, można je zakałapućkać, że się na sztorc ustawią przy zamkniętych.

No i czasem potrafi zwiechę wygenerować przy zamykaniu programu.

This post has been edited by Kitar: 09 July 2017 - 06:34


#29
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Wow!

Rozumiem, że się podoba? :D Cieszymy się :)

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

btw.. długo się uruchamia - czy po budowaniu wszystkiego można by to zapisać na dysk, żeby następne uruchomienie tylko wczytywało bez generowania?

To dobry pomysł, zastanowimy się nad tym.

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Jak nacisnę myszą na górę okna to całe okno ucieka gdzieś w dół i nic już nie mogę zrobić poza brutalnym zamknięciem z systemu (chyba z 5x tak nacisnąłem sobie co przy długim uruchamianiu trochę denerwuje).

(..)

No i czasem potrafi zwiechę wygenerować przy zamykaniu programu.

Masz na myśli, że kamera głupieje i patrzy w nie wiadomo jaką stronę? Takie coś faktycznie występuje, postaramy się to poprawić w przyszłości. Natomiast nie zauważyłem uciekania samego okna w dół, a testowałem na kilku komputerach.

Osobiście zauważyłem, że faktycznie program potrafi się zawiesić przy zamykaniu jeśli w trakcie działania przełączamy okna na inne (Alt+Tab).

View PostKitar, on 09 July 2017 - 06:33, said:

Łatwo przewrócić autobus ma zakręcie/wybojach, albo czasem uda się wypaść z trasy tak że się klinuje - chyba koła nie dają wystarczającego napędu..

Tak. Jak już wspominałem wcześniej, kod autobusu będzie jeszcze poprawiany i parametry fizyki też będą regulowane.

Odnośnie klinowania autobusu - droga była układana na oko i czasami wisi trochę nad terenem. Jak się zjedzie z chodnika czasami faktycznie autobus może się zawiesić i nic się nie da zrobić.
Natomiast jest to niedopracowanie samej mapy. Jak pisałem - to tylko demko, w żadnym wypadku nie finalna wersja kodu/mapy/autobusów ;)

W każdym razie dzięki za test i opinię!
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#30
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
>Masz na myśli, że kamera głupieje i patrzy w nie wiadomo jaką stronę? Takie coś faktycznie występuje, postaramy się to poprawić w przyszłości. Natomiast nie zauważyłem uciekania samego okna w dół, a testowałem na kilku komputerach.
>Osobiście zauważyłem, że faktycznie program potrafi się zawiesić przy zamykaniu jeśli w trakcie działania przełączamy okna na inne (Alt+Tab).

Tu chodzi nie o kamerę, czy to co dzieje się wewnątrz, tylko o całe okienko. Mam podłączone 2 monitory, wiec może to przez to.
ps. Właśnie odpaliłem teraz i te okno nie ucieka nigdzie - może wtedy wpływ miało sporo aplikacji działających w tle, albo coś zamotałem i pamiętał ustawienia do wyłączenia kompa.

pss. 60 fps to dlatego że mam synchronizację włączoną, więc może mieć dużo więcej. Natomiast mi wystarczy żeby było te 60 fps.

#31
okejokej

okejokej
  • Użytkownicy
  • 13 Posts:
2
Może trochę późno, ale dopiero teraz zauważyłem, że coś się dzieje - super! :)

FPS: 106 do 110
Phenom II x4 @3.4GHz, AMD HD7750, 4GB RAM

Jeśli na takim, jakby nie było, zabytku tak śmiga, to pod względem wydajności macie póki co solidny fundament, i nic tylko dokładać :)

Dla mnie osobiście największą bolączką tego typu gier jest praktycznie brak AI ruchu drogowego i pieszych, o ile te elementy w ogóle są obecne. Moim marzeniem w takiej grze byłoby wielowątkowe(przy gęstym ruchu drogowym jeden rdzeń cpu raczej by nie nadążał) AI reagujące na znaki, warunki i zdarzenia na drodze, z pewną dozą nieprzewidywalności... Może kiedyś ktoś się tym zajmie :P

PS. Przy pierwszej próbie też zaliczyłem dachowanie :wacko2:  Autobus zachowuje się trochę, jakby miał zbyt wysoko środek ciężkości.

PPS. Nie przesadzałbym też z oczekiwaniami co do wydajności. Ktoś tu napisał, że na ponad 10 letnim GPU ma 20-30 FPS i w związku z tym trzeba popracować nad wydajnością. Moim zdaniem, biorąc pod uwagę konfigurację sprzętową, te 20-30 FPS to świetny wynik. Może na chwilę obecną grafika nie zapiera dechu w piersiach. ale pod spodem jest jednak silnik z pewnymi możliwościami, oraz silnik fizyczny.

#32
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29
Ufff, przez parę ostatnich dni forum nie działało... Już się bałem, że umarło całkowicie :)

AI, podobnie jak i inne pojazdy na drogach oczywiście byłyby fajnie. I chcielibyśmy je kiedyś dodać, natomiast to dopiero plany na przyszłość. Na razie mamy jeszcze sporo rzeczy z dotychczasowym kodem.

Co do wydajności - zgadzam się, nie jest tak źle jak się z Michem obawialiśmy ;) Jeśli na kilkuletnim sprzęcie aktualny kod, bez żadnych optymalizacji, działa z szybkością 20-30 FPS, to jest to zadowalający wynik. Oczywiście optymalizacje się pojawią, pracujemy nad tym.

No i dzięki za pobranie demka i test :)
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#33
nesvariigi

nesvariigi
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
0
English would be nice if you want to attract more people. :)

#34
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
8
English version is available here:
http://forum.virtual...emo/#entry36852
:)

#35
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29
Witam wszystkich :)

Mam dla was mały, szybki update.

Ze względu na wakacje, prace nad kodem nieco zwolniły tempa, ale i tak w wolnych chwilach pracowaliśmy dalej.
Mich zajął się dodaniem cieni słonecznych, ja natomiast zacząłem implementować autobusy przegubowe.

Na deweloperskim buildzie wygląda to tak:

Attached File  cienie_przegubowce.png   532.55K   61 Number of downloads

Mich cały czas pracuje nad optymalizacją cieni. Ja jestem w trakcie modyfikacji modelu autobusu przegubowego. Trzeba dodać mechanizmy otwierania drzwi i ogólnie dostosować go do naszego kodu.

No to tyle :) Do usłyszenia i pozdrawiam!
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#36
Giepson

Giepson
  • Moderatorzy
  • 778 Posts:
102
I oto zjawiam się ja. Nie wierzyłem w to, że cokolwiek w świecie vBusa się ruszy. Prędzej byłem przygotowany na regres niż jakikolwiek progres. Stary druhu fr0zi - odpierdzieliłeś większą rewolucję niż bolszewicy w Rosji w 1917. Wydawać by się mogło, że przesadzam - ale nie. Od wielu lat na tym forum nic się nie działo. Prócz działań spam-botów, które rozpleniły swoje macki po tym forum, nic ciekawego tutaj nie miało miejsca. Raz na jakiś czas od kilku lat ktoś coś tam gdzieś gadał na temat prac nad nowym silnikiem. Były screeny, obietnice, czary mary a konkretów ogólnie brakowało. Dziś nadeszła ta chwila gdy ktoś przedstawił konkrety i działającą aplikację (z tego co widzę bo ogółem w pracy jestem i nie mam możliwości osobistego sprawdzenia). Nieważne, że ma jakieś tam błędy i niedociągnięcia - rdzeń programu działa i to jest dowód na to, że jednak się da vBusa uratować. Wielkie dzięki Ci za to.

Od siebie dodam tylko - wodotryski powinny znaleźć się na dalszym planie. Najważniejsza jest optymalizacja :) Kawał dobrej roboty odwaliliście.

Pozdrawiam

Płyta główna: Asus Maximus II Formula P45
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz Socket T (LGA775)
Pamięć: 2x2GB OCZ GOLD 800 MHz CL5-5-5 DDR2
Karta graficzna:
ASUS GTX 560 Ti DirectCU II 1 GB
Dysk twardy: Samsung SpinPoint F1 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)
Zasilacz: Corsair CMPSU-750TXEU - 750W
Obudowa: Antec Gamer Nine Hundred Case

#37
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29
Witamy @Giepson :) Ile to już lat minęło? :D

Dzięki za miłe słowa. Podkreślam jedynie, że kod tworzymy wspólnie z Michem od samego początku, więc to nasza wspólna "rewolucja" ;)
Cieszymy się, że mamy już coś do pokazania ludziom i że im się to podoba :) Powoli pracujemy dalej.

W tym momencie ja pracuję nad prostym edytorem map, Mich testuje model RayCast Vehicle pod kątem implementacji, a w następnej kolejności będziemy myśleć o systemie przystanków i pasażerów, aby można było się już czymś bawić :)

A jeśli jeszcze nie próbowałeś naszego demka to zapraszam do pierwszego postu w tym temacie, albo tutaj: https://github.com/f.../vbcpp/releases

Również pozdrawiam i mam nadzieję, że teraz będziesz tu zaglądał częściej :D
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#38
Giepson

Giepson
  • Moderatorzy
  • 778 Posts:
102
@fr0zi - zbyt dużo czasu minęło ;) Nareszcie się rozchorowałem więc mogę za chwilę przystąpić do sprawdzenia cóż to takiego wyczarowaliście wspólnie z Michem :)

Pobrane, włączone i przeanalizowane. Wnioski są takie:
  • Optymalizacja faktycznie nie należy do najlepszych. To kwestia, która bezwzględnie powinna być zrobiona w pierwszej kolejności.
  • Odnoszę wrażenie, że projekt w dużej mierze opiera się o schematy pobrane żywcem z vBusa. Nie jest to dobra droga, o ile faktycznie tak jest.
  • 16 GB RAM, Intel i7 6700K, GTX 970, dysk SSD - aplikacja ładuje się ponad 2 minuty a po załadowaniu jest błąd skyboxa (różowe [yeaaa] artefakty).
  • Działa fizyka, oraz cieniowanie.
  • Klawiszologia czasami nie ładuje się.
To tyle :)

Płyta główna: Asus Maximus II Formula P45
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz Socket T (LGA775)
Pamięć: 2x2GB OCZ GOLD 800 MHz CL5-5-5 DDR2
Karta graficzna:
ASUS GTX 560 Ti DirectCU II 1 GB
Dysk twardy: Samsung SpinPoint F1 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)
Zasilacz: Corsair CMPSU-750TXEU - 750W
Obudowa: Antec Gamer Nine Hundred Case

#39
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 276 Posts:
29
@Giepson, dzięki za przetestowanie i opinie :)

Ad. 1. Optymalizacja jest konieczna, wiemy to doskonale. To demo to jedynie prototyp, w żadnym wypadku ostateczna wersja, więc i nad optymalizacją będziemy pracować.
Ad. 2. Możesz rozwinąć o jakie schematy dokładnie chodzi? Nasz obecny kod, poza użyciem modeli ze starego vBusa, nie ma z nim praktycznie nic wspólnego.
Ad. 3. Długie ładowanie dema wynikało z czasu potrzebnego na wygenerowanie siatki terenu z heightmapy. Mich dodał już rozwiązanie tego problemu. Jest zaimplementowane w kodzie na Githubie. Natomiast ciekawa sprawa z tym skyboxem i artefaktami. Nikt przed Tobą nic takiego chyba nie zgłaszał. Możesz zrobić screena jak to wygląda?
Ad. 4. :)
Ad. 5. To znaczy, że nie działają klawisze?

Mógłbyś napisać ile średnio masz FPSów podczas jazdy? Z czystej ciekawości.

Jeszcze raz dzięki za testy :)
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#40
Giepson

Giepson
  • Moderatorzy
  • 778 Posts:
102
@fr0zi

1. Co do optymalizacji - czy program generuje tylko i wyłącznie fragment mapy wraz z obiektami widocznymi w "zasięgu wzroku" czy też cała mapa wraz z obiektami jest ładowana w pełni do pamięci a następnie wyświetlany jest fragment na który "patrzymy"?
2. Ciężko mi wytłumaczyć przyznam bez bicia. Mam wrażenie, że sposób działania autobusu (oskryptowanie itd.) jest żywcem wyciągnięte z starej wersji VB.
3. Patrz załącznik :P
4. :)
5. Tak, ale po "którymśtam" restarcie aplikacji wszystko działa jak należy.

Mam stałe 60 FPS - ale wynika to z tego, że mam domyślnie włączonego w panelu nVidia V-SYNCa.

Attached File(s)

  • Attached File  xxx.jpg   89.14K   22 Number of downloads


Płyta główna: Asus Maximus II Formula P45
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz Socket T (LGA775)
Pamięć: 2x2GB OCZ GOLD 800 MHz CL5-5-5 DDR2
Karta graficzna:
ASUS GTX 560 Ti DirectCU II 1 GB
Dysk twardy: Samsung SpinPoint F1 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)
Zasilacz: Corsair CMPSU-750TXEU - 750W
Obudowa: Antec Gamer Nine Hundred Case