Skocz do zawartości



[Urządzenia mobilne] Public Transport Simulator


  • Please log in to reply
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Postów:
8
Chciałbym Wam polecić całkiem fajną (jak na propozycje mobilne, bo do OMSI 2 to jej oczywiście daleko) darmową aplikację, dostępną na Androida, iOSa i Windows Phone/Mobile - Public Transport Simulator, producent: SkisoSoft.

W grze wcielamy się w kierowcę autobusu (głównie), taksówki lub po prostu samochodu osobowego. Przygotowano 5 scenerii: miasto, przedmieścia, trasa pomiędzy wioskami (dużo pól, skrzyżowań, dłuższych prostych odcinków), górska sceneria (ośnieżona, teren typowo górzysty - sporo zjazdów z górki, wjazdów pod górę) i coś w rodzaju scenerii szkoleniowej. Na początku mamy do dyspozycji jeden autobus. Do każdej z ww. scenerii jest 12 tras (z czego 11. to jazda dowolna, nie mamy wytyczonej konkretnej trasy, 12. to własna trasa - można sobie zaprojektować). Pierwsza trasa obejmuje 1 przystanek, druga 2 i tak dalej. Zaliczenie wcześniejszej misji odblokowuje następną. Za jazdę i liczbę przewiezionych pasażerów otrzymujemy punkty. Dzięki nim po kolei do każdego wozu dostajemy 3 dodatkowe malowania, lepszą skrzynię biegów, pasy bezpieczeństwa (przy lżejszej kolizji/nagłym hamowaniu pasażerowie nie odnoszą obrażeń), mocniejsze hamulce i lepszy silnik. Oprócz tego odblokowywane są kolejne pojazdy, m. in. Urbano (Solaris Urbino 12), Citron (Mercedes Citaro), przegubowy SOS (SOR), Ikarus 260 i wiele innych (w sumie jest kilkadziesiąt wozów).

Sterowanie dotykowe, 4 tryby:
1. Tryb "zero-jedynkowy", tzn. albo wciśnięty gaz/hamulec, albo nie. To samo ze skręcaniem.
2. Tryb "analogowy" - im dalej odsuniemy palec od środka pedału, tym mocniej/głębiej ten pedał jest wciśnięty. To samo ze skręcaniem.
3. Gaz/hamulec jak w punkcie 1, obrót/przechylenie urządzenia w bok -> odpowiedni obrót kierownicy. Moim zdaniem najlepszy tryb sterowania.
4. Gaz/hamulec jak w pkcie pierwszym, do tego na ekranie wyświetlona kierownica, którą obracamy dotykowo.

Skrzynia biegów - dla każdego wozu do wyboru:
1. Pełny automat - po zatrzymaniu pojazdu dalsze wciskanie hamulca spowoduje cofanie.
2. Półautomat (tak to twórcy nazwali ;)  ) - do wyboru D (jazda w przód) i R - cofanie, N nie ma :D
3. Manual - na ekranie pojawia się taki schemat jak na drążku zmiany biegów, wciskamy dotykowo żądany numer biegu (nie ma sprzęgła, ruszać trzeba z pierwszego biegu).

Ponadto możemy wybrać jakość wyświetlanej grafiki oraz czy ma być ruch uliczny (obejmuje on samochody osobowe notorycznie wymuszające pierwszeństwo :D  i pieszych, brak ciężarówek i autobusów jako AI). Jest sygnalizacja świetlna (na szczęście tak ustawiona, że nigdy nie trzeba zbyt długo czekać na zielone), progi zwalniające, sporo rond, mosty/wiadukty, jezdnie wielopasmowe, wszystko dość urozmaicone.
Do tego można wybrać, czy ma być dzień, noc, zmiennie - zależnie od aktualnej godziny oraz warunki pogodowe - zawsze słońce, zawsze ulewa, zmienne.

Funkcje pojazdu: otwieranie/zamykanie drzwi (niedawno dodano przyciski dla każdych drzwi z osobna), wycieraczki, światła, światła awaryjne, kierunkowskazy, klakson. Do tego 6 różnych kamer.

Jazda autobusem - jedziesz wyznaczoną trasą (nie ma rozkładu, żadnej kontroli czasu, brak możliwości programowania wyświetlaczy, nie ma zapowiedzi głosowych), zatrzymujesz się na wskazanych przystankach, przeprowadzasz wymianę pasażerską i jedziesz dalej. Unikasz kolizji z innymi pojazdami/pieszymi, zatrzymujesz się na czerwonym świetle, starasz się zbyt gwałtownie nie hamować (dopóki nie odlokujesz pasów bezpieczeństwa, każde mocniejsze hamowanie/kolizja kończy się obrażeniami odniesionymi przez pasażerów).

Jazda taksówką - tak samo jak autobusem, masz wskazane miejsce, gdzie czeka pasażer, wieziesz go bezpiecznie wytyczoną trasą do celu.

Jazda samochodem osobowym (każda sceneria) + ostatnia sceneria (szkoleniowa) w przypadku autobusów: tutaj już nie ma AI, brak kontroli, czy zatrzymałeś się na czerwonym świetle. Na trasie są umieszczone checkpointy, po zaliczeniu pierwszego rozpoczyna się odliczanie. Ważne jest, żeby dojechać do ostatniego przed upływem czasu. Bardziej mi to przypomina gry typu Need For Speed niż symulator (można jeździć przez pola, poboczem itd., byle na czas zaliczyć bramkę) - ciekawe urozmaicenie, gdy znudzi Ci się wożenie ludzi autobusem.

Generalnie szczerze polecam, jeśli chodzi o mobilną rozgrywkę. Cudów nie ma (autobusy tylko z zewnątrz przypominają oryginał, mają bardzo uproszczone pulpity i wnętrza, to samo dotyczy dźwięków). Na początku autobusy są dość mułowate - powoli się rozpędzają, mają długą drogę hamowania, ale po odblokowaniu lepszej skrzyni, silnika i hamulców (już po zaliczeniu kilku poziomów z pierwszej scenerii) jazda staje się ciekawsza. :)

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞