Jump to content



Parę propozycji dot. vBus


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
Giepson

Giepson
  • Moderatorzy
  • 778 Posts:
102
Witam ...

Trochę myślałem nad tym czy ten temat założyć czy nie. Napiszę tutaj kilka punktów i prosiłbym twórców o napisanie czy dany pomysł jest dobry, zły czy może już istnieje lub istnieje koncept wprowadzenia go w najbliższych planach. Propozycje mają na celu zwiększenie FPS i ogólnej wydajności. No to lecę:

1. Usuwanie przez grę obrazu znajdującego się z tyłu kamery a generowanie tylko tego co jest z frontu.
2. Z tego co wiem format pliku BMP jest ciężki i niestety używany w symulatorze. Możnaby było użyć czegoś mniej pamięciożernego nie tracąc zbytnio na jakości. Dodatkowo wszystkie tekstury z danego modelu możnaby kompresować do pliku zip. (np. zamiast obecnego zczytywania "Ikarus/Warszawa/bok.tga"; "Ikarus/Warszawa/kolo.bmp" itd. system wczytywałby jedną paczkę zip.). Taki zabieg nie dość, że zmniejszy ilość zajmowanego przez symulator miejsca to będzie zajmować mniej pamięci. To samo można robić ze sceneriami. Wystarczyloby tylko odpowiednio zmodyfikować kod.
3. Teraz bardziej pytanie niż propozycja. Czy system gry przypadkiem nie generuje przy wczytywaniu całej mapy + ileś-set "pustych sektorów" dookoła mapy rzeczywistej?

Pozdrawiam.

Płyta główna: Asus Maximus II Formula P45
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz Socket T (LGA775)
Pamięć: 2x2GB OCZ GOLD 800 MHz CL5-5-5 DDR2
Karta graficzna:
ASUS GTX 560 Ti DirectCU II 1 GB
Dysk twardy: Samsung SpinPoint F1 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)
Zasilacz: Corsair CMPSU-750TXEU - 750W
Obudowa: Antec Gamer Nine Hundred Case

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#2
Butelka

Butelka

    [PL] [EN] [ES]

  • Moderatorzy
  • 2830 Posts:
190
Od propozycji jest Tracker.

Ad.2.Lepszym formatem byłby PNG. Jest stosunkowo mało zasobożerny, zapisuje kanał alpha (jeszcze większa wydajność - mniej poly w modelu np. płotu), da się edytować z poziomu każdego programu graficznego, a przy pakowaniu zestawów w ZIP-y z kompresją LZMA można uzyskać może nawet bardzo dobry efekt.

#3
gocek

gocek
  • Twórcy dodatków
  • 44 Posts:
71
Witam
W związku z tym, że robię Solarisa prosiłbym jakiegoś specjalistę w tym temacie, aby oddzielić szybkość zamykania od otwierania drzwi tzn. żeby można było osobno ustawić prędkość otwierania i osobno prędkość zamykania.
dziękuje :)
.::ZAKAZ PRZERABIANIA MOICH MODELI BEZ MOJEJ ZGODY ::..

#4
epoka9.24

epoka9.24
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
1
Ale chyba nie ma osobnego znacznika prędkości otwierania i zamykania drzwi.
Posted Image

#5
Giepson

Giepson
  • Moderatorzy
  • 778 Posts:
102
Kolego. Czytaj ze zrozumieniem. Gocek napisał dokładnie tak:

Quote

oddzielić szybkość zamykania od otwierania drzwi tzn. żeby można było osobno ustawić prędkość otwierania i osobno prędkość zamykania.

A to oznacza, że Gocek prosi o stworzenie odpowiedniego znacznika/skryptu.

Płyta główna: Asus Maximus II Formula P45
Procesor: Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz Socket T (LGA775)
Pamięć: 2x2GB OCZ GOLD 800 MHz CL5-5-5 DDR2
Karta graficzna:
ASUS GTX 560 Ti DirectCU II 1 GB
Dysk twardy: Samsung SpinPoint F1 1 TB (SATA II, 32MB cache, NCQ)
Zasilacz: Corsair CMPSU-750TXEU - 750W
Obudowa: Antec Gamer Nine Hundred Case