Jump to content



"Ficzery" VBusa 2 - lista pomysłów i życzen


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#21
panfasola

panfasola
  • Użytkownicy
  • 26 Posts:
5
@

View PostKiciuszek, on 28 February 2016 - 15:42, said:

Nie mam jakiegoś złego telefonu, grałem w demo Deadspace i WoT ze wspaniałą grafiką i kika innych gier, nawet wyscigowych i je usunąłem bo nie miały sensu przy sterowniu na smartfonie. Jedyny rodzaj gier, który mi się ostał i najlepiej pasują do smartfona to strategie turowe. Więc nie wiem czy VBus na smartfonie ma sens - chyba ze zrobi się z niego bardzo uproszczoną gierkę (m/i ze względu na sterowanie).
Sterwoanie było by oparte na sensorze ruchu; gaz byłby prawie przezroczystym przyciskiem po prawej, a hamulec po lewej.
EDIT: drzwi były by jak we wszystkich symulatorach, czyli -podjeżdżasz pod przystanek i się otwierają, odjeżdżasz zamykają. To tylko moje sugestie.
Pozdrawiam :)

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#22
mich

mich
  • Użytkownicy
  • 23 Posts:
1

View Postpanfasola, on 28 February 2016 - 18:08, said:

@
Sterwoanie było by oparte na sensorze ruchu; gaz byłby prawie przezroczystym przyciskiem po prawej, a hamulec po lewej.
EDIT: drzwi były by jak we wszystkich symulatorach, czyli -podjeżdżasz pod przystanek i się otwierają, odjeżdżasz zamykają. To tylko moje sugestie.
Pozdrawiam :)
Vbus ma być prawdziwym symulatorem, pisaliśmy o realnym odwzorowaniu pulpitu i innych elementach autobusu, a teraz mamy upraszczać rozgrywkę po to aby gra działała na telefonach?
Uważam że to kiepski pomysł, symulator powinien dążyć do realizmu, a w ten sposób się od niego oddalamy.

#23
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
8
Ja miałem na myśli głównie tablety z Androidem - podłączasz zewnętrzną klawiaturę z touchpadem (albo korzystasz z tej wirtualnej, jeśli się da w grach), rozgrywka identyczna jak na Windowsie. Do smartfonów już nie dodają fizycznych klawiatur, a systemowe zajmują 1/3 albo pół ekranu - zero radości z takiej rozgrywki.
Ponadto niektórzy korzystają z różnych padów/joysticków/controllerów - też można w późniejszym okresie rozważyć obsługę takiego sprzętu.
Trzeba iść z duchem czasu. Skoro Kiciuszek (obecnie jedyny czynny developer) wybrał Unity, umożliwiające tworzenie gier na Androida czy konsole przy konieczności dokonania stosunkowo niewielkich zmian w kodzie, należy to wykorzystać - aby ewentualna nowa odsłona vBusa trafiła też do szerokiego grona użytkowników Antka. :)
Nie oszukujmy się - to są baaaaaardzo odległe plany.

#24
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 277 Posts:
30
Jeśli VBus ma być symulatorem i ma dążyć do jak najwierniejszego odwzorowania pracy kierowcy autobusu, to myślę, że wydawanie go w niezmienionej formie na telefony mija się z celem, gdyż telefon nie zapewni dostatecznej wygody użytkowania takiej gry. Na pewno trzeba by sporo rzeczy uprościć, a więc przygotować oddzielną wersję na urządzenia przenośne. Jeśli będzie na to czas i chętni ludzie, którzy się tym zajmą, to jak najbardziej wersja taka nie zaszkodzi.

Natomiast moim zdaniem nie należy na siłę upraszczać podstawowej wersji na komputery. Najpierw powinna powstać wersja na PC, taka jakiej oczekują fani VBusa, a dopiero później można się zastanawiać, czy jest sens i ewentualnie jak powinna wyglądać wersja na telefony.
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#25
DevPort

DevPort
  • Użytkownicy
  • 37 Posts:
1
Wypadałoby iść drogą Farming Simulatora, mają osobną prostą wersję na android'a, która nawet nie posiada mapy wysokości (mapa składa się z równych bloków ładowanych dynamicznie).

Jednak aby coś na mobilne urządzenia powstało musi powstać pierw na PC.
W dodatku wersja mobilna musi posiadać struktury klas takie same jak w wersji PC, aby maksymalnie ułatwić rozwój obydwu wersji w jednym czasie.
Prawdziwy programista wiesza się wraz ze swoim programem.

#26
pilanin

pilanin
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
5
Możliwość założenia vFirmy. Pomysł polega na tym, że zdobywamy piniondze z biletów, exp za kursy itp.

Wyobraźcie sobie tylko, zaczynamy z Jelczem, potem przez Solarisa, aż do Mercedesów.

Myślę, że trzeba uwzględnić również liczne błędy z autobusami przegubowymi.

Choć panie ja to ne programer, ja to sołnd endżinir, hehe.

#27
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
Ostatnio pooglądałem sobie filmy z OMSI2, to detalami autobusów chyba sie nie da przebić OMSI...
Ciekawe czy można coś zrobić, a co OMSI nie ma, żeby przeciągnąć ludzi z OMSI na VB?

#28
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
8
OMSI to przeżytek :P Nadchodzi Lotus Simulator - zobaczymy, co z tego wyjdzie.
Jednym z najbardziej brakujących "ficzerów" w niemieckim symulatorze jest tryb multiplayer. Do tego dochodzi obsługa tylko 1 platformy - Windowsa, kiepska fizyka związana z jazdą w zimie (po lodzie). Nie wiem też, jak wygląda kwestia współpracy z kilkurdzeniowymi procesorami i z tymi 64-bitowymi. Grafika też nie jest najwyższych lotów w dobie obecnie dostępnych technologii.
Wdrożenie ww. rozwiązań do nowego vBusa byłoby na pewno mile widziane. :)

#29
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
Co do sieci to zastanawia mnie czy "zwykła" sieciówka jeszcze by komuś była potrzebna?

Czy chodzi o sieciówkę w obecnym znaczeniu jako MMO - że trzeba by mcony serwer z silnym łączem postawić gdzieć i "sieciówka" polegałaby na automatycznym łączeniu z tym serwerem i graniu za pośrednictwem jego.

Nie wiem jakie są ceny takiego serwera, gdzie go wykupić i w czym napisać oprogramowanie serwerowe?

#30
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 277 Posts:
30
Właśnie, odnośnie trybu multiplayer, czy ktoś mógłby np podać swój pomysł jak taka rozgrywka mobłaby wyglądać w Virtual Busie?
Na jakich zasadach miałaby się toczyć?

Standardowe tryby siecowe, typu koperacja, nie za bardzo mają tu sens, bo prowadzenie autobusu to praca dla jednej osoby.

Może w OMSI celowo nie zrobili multiplaya, bo stwierdzili, że nie jest on potrzebny.
Gry typy Euro Truck Simulator i pochodne, też nie mają trybu wieloosobowego, bo najwidoczniej nie miałby on sensu.

Wiele osób wspomina tryb multiplayer, ale trzeba to przemyśleć.
CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#31
DevPort

DevPort
  • Użytkownicy
  • 37 Posts:
1
A mnie do głowy jedynie przychodzi tzw. system światów. Jeżeli ktoś grywa w plemiona to wie po części o co chodzi.
A z VB by to wyglądać mogło tak: Serwer trzyma jakiś świat (mapę), gracze logują się i im więcej tras przejadą tym więcej doświadczenia łapią, odblokowują nowe autobusy, malunki na nie itp.
Kiedyś z czasem można się pokusić o połączenie serwerów i stworzenie gigantycznego świata.
Serwer musiałby być napisany pod system linux i odpalony na koncie shell (serwer dedykowany).
Prawdziwy programista wiesza się wraz ze swoim programem.

#32
fr0zi

fr0zi
  • Developerzy
  • 277 Posts:
30
Zgadza się, z tym że:
  • Jakiś czas temu forumowicze wypowiadali się, że nie chcą w VBusie żadnych punktów doświadczenia i elementów typowo z komercyjnych produkcji.
  • Właśnie - taki model coraz bardziej zbliża nas do komercyjnego modelu gry: graj dłużej, zdobądź XP, odblokuj sobie autobusy, odblokuj nowe mapy... I jeszcze komuś potem przyjdzie do głowy kolejny krok "... albo zapłać nam 10zł, to będziesz zdobywać więcej XP i szybciej odblokujesz autobusy itd..." ;) Czy naprawdę tego chcemy dla Virtual Busa?

CPU & RAM: AMD FX 8120 @ 3.1 GHz & Kingston 8 GB DDR3
GFX: Sapphire Radeon RX 480 8GB GDDR5
OS: Windows 10 Professional 64-bit

Zasilacz: OCZ CoreXStream 500W
Obudowa: Fractal Design Define R3

#33
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
Z jednej strony te XP i odblokowywanie malowań i autobusów to zaprzeczenie idei symulatora (a jeśli mi ciężko żyć bez rozdysponowyawnia XP po lewelu to mam masę gier RPG gdzie to jest rozbudowane do potęgi),
inna sprawa że z doswiadczenia wiem że jak ktoś zaczyna pracę w komunikacji to przez pierwsze minimum 3 lata (a często dużo więcej) będzie jeździł złomem, nikt nie da najlepszego taboru kierowcy bez kilku lat w miarę nienagannej pracy.

#34
DevPort

DevPort
  • Użytkownicy
  • 37 Posts:
1
Można jednak zrobić tryby multiplayer:
Free drive - wolna jazda czym chcemy
Progress - zdobywaj doświadczenie i pnij się w rankingu server'a
Dzięki temu odchodzimy od komercji
Prawdziwy programista wiesza się wraz ze swoim programem.

#35
Priz

Priz
  • Użytkownicy
  • 2 Posts:
0

View Postfr0zi, on 13 March 2016 - 17:44, said:

Gry typy Euro Truck Simulator i pochodne, też nie mają trybu wieloosobowego, bo najwidoczniej nie miałby on sensu.
ETS2 posiada multiplayer, jednak jest to osobny program stworzony przez grupę społeczności, a nie przez samych twórców ETS'a.
Co do zrobienia trybu multiplayer w VBusie - jak wg Was ma wyglądać synchronizacja? Jeśli kilku graczy będzie chciało wziąć kurs tej samej linii i o tej samej porze to przecież to będzie kolidowało ze sobą. Można by było zrobić tak, że pojazdy były by w formie "ducha", czyli przenikały przez siebie.

#36
pilanin

pilanin
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
5
Tryby gry:
-Kariera (prowadzimy nasz zakłąd komunikacji miejskiej, zaczynamy z nieznaczną ilością gotówki, jest rynek pojazdów używanych, możemy zamówić nowy autobus u producenta, randomowe awarie(zależne od naszego serwisu), możliwość konfiguracji nowego autobusu jak w ETS2, tylko do wyboru mamy takie rzeczy jak klimatyzacja, biletomaty, wzorki siedzeń, wybór silnika i skrzyni biegów)
-Jazda dowolna

View PostDevPort, on 13 March 2016 - 20:58, said:

Free drive - wolna jazda czym chcemy
-Bus-O-Pedia (Coś na kształt tego co było w Mafii I, możemy przeglądać wszystkie autobusy w grze)

Na pewno bez mikro płatności bo to popsuje całą rozgrywkę, a system rankingu mógłaby zapewnić usługa Google Gry

#37
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
Żeby uniknąć mikropłatności i zebrać jakieś fundusze na utrzymanie serwera gry można by zrobić że gra pojedyncza lub na serwerze jako kierowca jest za friko, ale założenie własnego przedsiębiorstwa, które może przyjmować kierowców już jest płatne miesiecznie/rocznie jakąś, mam nadziję niedużą kwotę, tak żeby pokryło koszty serwera. Wtedy nie bedzie wiecej przedsiębiorstw niż kierowców, oraz cały zarząd przedsiebiorstwa mógłby wewnątrz podzielić koszty, tak żeby były to grosze.