"Ficzery" VBusa 2 - lista pomysłów i życzen - Programy - VirtualBus forum

Jump to content



"Ficzery" VBusa 2 - lista pomysłów i życzen


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
23
Chciałem założyć ten temat, ponieważ jest kilka prób stworzenia nowego VBusa (w tym moja) i dobrze już na etepie projektowania uwzględnić na co progam ma pozwalać.

Jeśli uwzgledni się coś już w początkowej fazie to jest większa szansa ze to będzie. Myślę że każdemu robiącemu VBusa 2 takie uwagi się przydadzą, w kazdym razie ja będe je traktował poważnie przy PKS.

Brutalnie mówiąc jestem wsiokiem, marzę żebym mógł w PKS jeździć Autosanem po mojej wiosce i okolicach, wozić ludzi na stację kolejową, albo do miasta, wozić dzieciaki do szkoły itp. I to jestem w stanie ogranąć w miarę dobrze. Natomiast problemy komunikacji miejskiej są mi trochę odległe.

Nie gram też zbytnio w gry (np. OMSI, inne samochodówki), ale jeśli są w nich dobre rozwiązania, które fajnie by było zobaczyć w VBus2 to lepiej o tym napiszcie, zamiast liczyć że autor też gra w tą samą grę i to zauwazy.


Podsumowując, piszemy szczegółowo co ma być w VBus2:

- rzeczy z VBus1, które muszą byc zaimplementowane w VBus2
- rzeczy, które są po prostu niezbędne
- własne pomysły i marzenia (czasem sie spełniają)
- rozwiązania stosowane w innych grach, które "dają radę" i dobrze by było je też mieć w VBus2

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#2
solaris150

solaris150
  • Użytkownicy
  • 4 Posts:
1
Przede wszystkim podstawowe funkcje autobusu,takie jak przyklęk, w przegubie (jeżeli posiada) zachodząca oś 3 lub 4 (w przypadku np. Capa City), ruchomi pasażerowie- tak jak to jest w omsi. ;)

#3
_6337

_6337
  • Użytkownicy
  • 4 Posts:
2
Dla mnie dość ważne są kwestie sterownika wyświetlacza, tworzenia linii, rozkładów itd. Tym bym się nawet mógł zająć, ale we współpracy z kimś, bo programowanie u mnie niestety leży.

Uszczegóławiając: chodzi mniej więcej o sensowny system pozwalający na ustalenie własnej trasy na danej z góry mapie (ja robiłem coś takiego na własny użytek modyfikując mapy Mączna). Podgląd trasy na mapie, bardziej zaawansowany sterownik z rozbudowaną brygadówką - no, to by się przydało.

#4
panfasola

panfasola
  • Użytkownicy
  • 26 Posts:
7
Myślę, że fajnie by zobaczyć w nowym vbusie dobrą grafikę, bo tym ludzie głównie się kierują przy wyborze gier. Dodanie misji typu:"W mieście jest korek, autobus ma opóznienie 20min. Dojedź na pętle punktualnie." Najważniejszą moim zdaniem rzrczą byłby multiplayer, ale wiem, że jest to ciężkie do ogarnięcia. Na pewno taka ilość autobusów i mapa z vbusa1 była by zadowalająca w nowej części gry.
Pozdrawiam

#5
JEJA_XD_PL

JEJA_XD_PL
  • Użytkownicy
  • 1 Posts:
1
Oczywiście lepszą fizykę, grafikę i więcej autobusów.
Bardzo się ucieszyłem gdy w vBusie 1 zobaczyłem malowanie MZK Konin.
Już nie mogę się doczekać drugiej części :)

#6
vbusiarz

vbusiarz
  • Użytkownicy
  • 265 Posts:
5
Trącał pies sterownik wyświetlacza, decha za szybę i jazda. Dźwięki, chłopie, dźwięki. Silnik na różnych obrotach, wycie skrzyni, mostu. Co to za symulator który nie uwzględnia odgłosów wydawanych przez autobus?

#7
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
5
Żeby można było wyjść z autobusu, obejsć do okoła, zobaczyć czy gdzieś coś nie cieknie, na pętli wewnątrz posprzątać śmieci po pasażerach. Jak się gumę zlapie to podlewarować, odkręcić śruby, wymienić koło. Jakby pasażerowie rozrabiali to zatrzymać pojazd i za fraki wyrzucić z autobusu.

#8
Michalk001

Michalk001
  • Użytkownicy
  • 3 Posts:
1
Przede wszystkim to co jest ważne w autobusie to realizm. Chciałbym żeby drzwi można było dowolnie ustawiać - zarówno otwieranie jak i zamykanie. Żeby w Ikarusie można było ustawić je tak jak to robiono w fabryce i przykład mojego filmu na YT. https://www.youtube....lWd2UzYYV0    W tym Ikarusie po 16 latach eksploatacji drugie drzwi zamykają się z fabrycznymi ustawieniami. No i dodatkowo dźwięki - mam bardzo dużo dźwięków Ikarusów w różnych wersjach i mógłbym je udostępnić twórcom Ikarusów, aby oddać w pełni klimat tego autobusu.

#9
2242

2242
  • Użytkownicy
  • 23 Posts:
12
Z vbusa+niewielkie modyfikacje:
-możliwość tworzenia i edycji rozkładów tak jak to jest teraz
-możliwość wygenerowania statystyki z kursu
-przystanki na żądanie
-ciepły guzik
-możliwość wgrania zapowiedzi przystanków
-otwierana kabina kierowcy
-zaliczenie przystanków tak jak w vbusie

Propozycje dodatkowe:
-możliwość wyboru rozkładu z pozycji na mapie, w chwili załączenia rozkładu zmieniałby się czas na ten od którego zaczyna się dany rozkład
-sprzedaż biletów coś na zasadzie tej z Bus Simulator 2009; ilość i wartość sprzedanych biletów miałaby się pojawić w statystyce ***ilość początkowa i cena ustalane w specjalnym pliku np tickets.config
-fotokomórki w drzwiach niektórych autobusów - oraz odbijanie drzwi, coś czego nie ma w żadnym symulatorze
-multiplayer to coś nad czym warto popracować - tego też nigdzie nie ma...
-kontrola biletów wraz z jej wynikiem i polegałoby to na tam, że jeśli kierowca na przystanku po otwarciu drzwi zablokuje kasowniki, to po odblokowaniu kasowników pojawiłaby się informacja o ilości wystawionych mandatów i może wartości...
-zmaganie się z wzniesieniami np przez neoplany ale to raczej oczywiste :D
-uruchamiane ogrzewanie, klimatyzacja - oraz dźwięk nagrzewnic czy też klimatyzatorów. Można np wprowadzić termometr.

-na nie:
-nie ma co przesadzać z grafiką, to ma być symulator dla każdego
-misje. według mnie nie o to tu chodzi. Jak ktoś chce po prosu misje to od tego są gry takie jak Bus Simulator, Bus Driver etc. Tu chodzi o rozkłady. ROZKŁADY.
-strzałki i podobne podpowiedzi - nie powinno ich być albo powinny być opcjonalne - tak jak i mapka

#10
panfasola

panfasola
  • Użytkownicy
  • 26 Posts:
7
@2242

View Post2242, on 23 February 2016 - 21:54, said:

-na nie:
-nie ma co przesadzać z grafiką, to ma być symulator dla każdego
Myśle, że kompromisem była by możliwość zmiany ustawień graficznych lub zrobienie czegoś w stylu vbus mini dla posiadczy "drewniaków".

#11
2242

2242
  • Użytkownicy
  • 23 Posts:
12
Nawet chodzi mi o to żeby dało się stworzyć/uruchomić/zmodernizować/przekonwertować z vbusa w miarę realną mapę całego 400-tysięcznego miasta.
A z tym już nie byłoby tak łatwo bo dotychczasowe symulatory mają zazwyczaj dużo mniejsze mapy...
W sumie przydatne by było żeby oprócz edycji rozkładów była też możliwość edycji/tworzenia nowych map i scenerii - dla każdego. Tak aby vbus był dla przez każdego i dla każdego.

#12
mich

mich
  • Użytkownicy
  • 23 Posts:
3
- Funkcjonalny pulpit autobusu tak jak w OMSI
- realistyczna fizyka jazdy
- dobrym pomysłem był by też multiplayer
- zmienne warunki atmosferyczne(opady deszczu, śniegu)
- łatwe tworzenie i modyfikacja map i autobusów, najlepiej edytory graficzne, w których każdy mógł by tworzyć dodatki bez znajomości skomplikowanych języków skryptowych itp.

#13
panfasola

panfasola
  • Użytkownicy
  • 26 Posts:
7
@mich vbusie można edytować tekstury za pomocą prostego painta czy gimpa  :)

#14
mich

mich
  • Użytkownicy
  • 23 Posts:
3
@panfasola
chodziło mi o edytory w których można by tworzyć trasy i rozkłady(np tworzysz w edytorze teren wstawiasz na niego drogi tworzone ze splinów, modele, przystanki) oraz autobusy(określać ich parametry fizyczne itd), zamiast wpisywać wszystko do plików konfiguracyjnych tak jak to ma miejsce obecnie

#15
Mistrz12

Mistrz12
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0
Najlepiej byłoby jakby był podobny do OMSI, ruchomi pasażerowie, bardziej realistyczna grafika, pogoda itp

#16
Vorph

Vorph
  • Użytkownicy
  • 27 Posts:
1
Większość rzeczy można oprzeć na VBUS 1 - grywalność jest niesamowita a w celu ulepszenia moje propozycje:
-Większy realizm, interakcja z otoczeniem (najechanie na krawężnik, stłuczki itp).
-większa funkcjonalność i interaktywność pulpitu (więcej funkcji przycisków pulpitu i więcej ruchomych elementów, naciskające się i podświetlane przyciski).
-interaktywność HUD na desce rodzielczej (zmiana wyświetlanych informacji - jak na przykładzie rzeczywistym w Solarisie - występuje ta funkcja w OMSI)
-więcej informacji na wyświetlaczach wewnętrznych (następny przystanek, godzina)
-ruch uliczny
-ruchomi pasażerowie
-zmienne warunki pogodowe
-ulepszone działanie Ciepłego Guzika (aby drzwi otwierały się proporcjonalnie do pasażerów wysiadających lub wsiadających), przy funkcji fotokomórki aby drzwi zamykały się w różnym czasie (a nie wszystkie jednocześnie).

#17
Mistrz12

Mistrz12
  • Użytkownicy
  • 5 Posts:
0

View PostVorph, on 26 February 2016 - 19:03, said:

Większość rzeczy można oprzeć na VBUS 1 - grywalność jest niesamowita a w celu ulepszenia moje propozycje:
-Większy realizm, interakcja z otoczeniem (najechanie na krawężnik, stłuczki itp).
-większa funkcjonalność i interaktywność pulpitu (więcej funkcji przycisków pulpitu i więcej ruchomych elementów, naciskające się i podświetlane przyciski).
-interaktywność HUD na desce rodzielczej (zmiana wyświetlanych informacji - jak na przykładzie rzeczywistym w Solarisie - występuje ta funkcja w OMSI)
-więcej informacji na wyświetlaczach wewnętrznych (następny przystanek, godzina)
-ruch uliczny
-ruchomi pasażerowie
-zmienne warunki pogodowe
-ulepszone działanie Ciepłego Guzika (aby drzwi otwierały się proporcjonalnie do pasażerów wysiadających lub wsiadających), przy funkcji fotokomórki aby drzwi zamykały się w różnym czasie (a nie wszystkie jednocześnie).
Można dodać jeszcze do niego działanie budynków (Wjeżdżanie na mosty, zjazd z górki i żeby autobus nie przenikał przez bloki, samochody itp)

#18
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 104 Posts:
10
Uważam, że ewentualna nowa odsłona vBusa powinna mieć wersję przeznaczoną na system Android. Tak się składa, że Unity (którego używa obecnie Kiciuszek) oraz Unreal Engine 4 umożliwiają tworzenie aplikacji na tę platformę. Oczywiście darmowy vBus 2 mógłby wylądować w sklepie Google Play, co przyniosłoby mu dużą popularność na całym świecie. Większość użytkowników smartfonów, phabletów, tabletów korzysta z Androida - szeroka oferta gier, również bardzo wysokiej jakości. Pojawiły się już nawet tablety gamingowe (choćby NVIDIA Shield K1) z procesorem Tegra, co zapewnia dużą wydajność. Na smartfonach za 2 tys. zł też śmiało można grać. Jeśli chodzi o segment mobilny, Windows wciąż jest w tyle za Androidem. Sporo czasu minie zanim Lumie z mobilnym Windowsem 10 zaczną działać w pełni stabilnie. Przygotowywany na okolice III kwartału tego roku smartfon z serii Surface pewnie będzie miał zaporową cenę (skoro już Lumie są drogie, jeśli się spojrzy na podzespoły). Z kolei tablety Surface to dla mnie nieporozumienie - za 4 tysiące (lepiej pomińmy, że najlepsza sprzętowo wersja Surface'a kosztuje aż 11 tysięcy! :D  ) można mieć porządny laptop do gier. Duże znaczenie ma też to, że Android 6.0 już umożliwia "scalenie" pamięci wewnętrznej z pamięcią karty microSD - aplikacje mogą być odpalane z karty.

#19
panfasola

panfasola
  • Użytkownicy
  • 26 Posts:
7
Popieram PKS, mogę spróbować jeszcze "popularyzować" vbusa nagrywając gameplaye.
Edit: W dobie XXI w. w sumie smartphone za 500zl ma już 4 rdzenie, więc duża będzie popularność szczególnie wśród młodszych, którzy instalują wszystko co popadnie :)

#20
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
23
Nie mam jakiegoś złego telefonu, grałem w demo Deadspace i WoT ze wspaniałą grafiką i kika innych gier, nawet wyscigowych i je usunąłem bo nie miały sensu przy sterowniu na smartfonie. Jedyny rodzaj gier, który mi się ostał i najlepiej pasują do smartfona to strategie turowe. Więc nie wiem czy VBus na smartfonie ma sens - chyba ze zrobi się z niego bardzo uproszczoną gierkę (m/i ze względu na sterowanie).