Jump to content



PKS 2015


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#41
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
Tak, dalej pracuję nad projektem. Trochę poległem na bardziej skomplikowanym ruchu ulicznym, a rozwiązania z wytyczniem tras dla kazdego pojazdu chciałbym uniknąć.
Zrobiłem próby z mapą złożoną z  sektorów 1km x 1km i powiało trochę optymizmem. Chyba mogę zrobić mapę wielkości Polski nawet, ale jeszcze muszę to dopracować.
Nie łączyłem istniejących map, bo konwersja jest cieżka przez lubość twórców do tworzenia setek milionów materiałów.

To chyba nierealne marzenia, żeby twórcy map skrzyknęłi się razem i opracowali wspólny zbiór materiałów/tekstur, które by wymienili w swoich mapach, wtedy można by było je połączyć w jedna całość.
Odwzorowanie Polski (choć technicznie możliwe - sektorowanie i wspólna baza materiałów) chyba też nie jest realne od strony modelarskiej, choć pomarzyć można że każdy robi okolice swojej miejscowości i powoli powstaje mapa całej Polski. Choć gdyby zrobić na podstawie zdjęć satelitarnych tak ze 3-4 drogi S-ki łączące główne miasta to potem może by ludzie się do tego dołączali swoimi mapkami. Np. S7, S8, S10.

AdBot

  • Elita
  • Posts: ∞

#42
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 103 Posts:
8
Wszystko zależy od stopnia rozbudowania Twojego projektu - jeśli będzie on w stanie stanowić realną konkurencję np. dla niemieckiego symulatora, to twórcy contentu na pewno się znajdą. :)

Moim skromnym zdaniem powinieneś rozważyć stworzenie nowej (na początek: niewielkiej) mapy - bazującej na darmowych dodatkach z Asset Store. Lipawa nie wykorzystuje wszystkich graficznych możliwości Unity - PKS 2015 wygląda na obecną chwilę prawie tak samo jak vBus, co może zniechęcać do Twojego projektu użytkowników nieobeznanych w temacie Unity.

W wolnej chwili poszukaj jakiejś realistycznej roślinności, animowanych zwierząt (kiedyś widziałem bodajże konia albo krowę - można umieścić gdzieś na polu albo przy drodze). Do tego sygnalizacja świetlna i różne inne bajery - na co tylko pozwolą Ci darmowe zasoby jak najwyższej jakości -> na pewno zainteresowanie się zwiększy. Obecnie jedyną zmianą na mapie w stosunku do wersji z vBusa (oczywiście poza pięknym oświetleniem i fizyką) jest podnoszący się po użyciu klaksonu szlaban :D  Przyznasz, że to trochę mało, jak na prezentację "skoku technologicznego" pomiędzy GLScene a Unity. Jeśli chodzi o ulice, to widziałem kiedyś całkiem fajne narzędzie do Unity - EasyRoads 3D Free (darmowa wersja).

Autosan może być, chociaż akurat ten model nie jest za bardzo rozbudowany, może odpowiednik z niemieckiego symulatora ładniej by się prezentował. :)

Powodzenia!

#43
pilanin

pilanin
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
4
Nie chcę się kłócić, ale ja po prostu uważam, że vBus był (jest) jakoś tak bardziej noob-friendly. Wszystko jest prostsze. Kurde no nie wiem czemu mi się tak wzięło. Jednak chyba Unity3D nie daje możliwości moddingu bez wchodzenia do interfejsu edytora unity.

Tak również czymam kciuki za PKS, jak chcesz to mogę nagrać trochę dźwięków do autobusów, np podmiejskiego DABa czy Neoplana n316 U.

#44
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
>Jednak chyba Unity3D nie daje możliwości moddingu bez wchodzenia do interfejsu edytora unity.

Podejrzewam że odpowiednio dużym nakładem pracy byłbym w stanie zrobić tak, żeby Unity nie był potrzebny.

#45
pilanin

pilanin
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
4
Jak pisałem swój post waszych nie było :huh:
Rzeczywiście może i z PKS-u może wyjść coś na prawdę dobrego! Przekonaliście mnie :hi: zgadzam się, że Unity daje więcej możliwości.

#46
Kitar

Kitar
  • Użytkownicy
  • 20 Posts:
3
Kicuszek - nie zapomnij o efektach specjanych ;)
https://www.youtube....h?v=BPllyKsN3C4

#47
pilanin

pilanin
  • Użytkownicy
  • 29 Posts:
4

View PostKitar, on 30 May 2016 - 21:09, said:

Kicuszek - nie zapomnij o efektach specjanych ;)
https://www.youtube....h?v=BPllyKsN3C4

Efekty specjalne? To kierowca za mocno podkręcił ogrzewanie :wacko3:

#48
PKS

PKS
  • Użytkownicy
  • 103 Posts:
8
Projekt jest jeszcze rozwijany czy prace ostatecznie zakończono?

#49
Kiciuszek

Kiciuszek
  • Developerzy
  • 39 Posts:
17
Pracę wznowię, ale obecnie mam trudną sytuację rodzinną i jak ona się skończy będę projekt dalej rozwijał,

Na dzień dzisiejszy mam jazdę po drodze krajowej 22 od granicy niemieckiej obok Kostrzyna przez Gorzów Wielkopolski do Strzelców Krajanńskich - testuję duże mapy. Chcę przeciągnąc 22 przez całą Polskę, potem może dodać następne drogi krajowe. Na razie nie ma co pokazywać (droga generowana proceduralnie na podstawie rzeczywistego przebiegu). Zaczęło mnie korcić, żeby zrobić mapę całej Polski -taki ogólny szkielet i żeby można było go uszczegóławiać, wtedy każdy by mógł dodać swoją okolicę i może z czasem wyglądałoby to ciekawie. Nie wiem czy taka koncepcja ma sens, ale się trochę rozmażyłem.